رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنچه مذاکره‌کنندگان ما در چارچوب خطوطی که مقام معظم رهبری ترسیم فرمودند و در مذاکرات ژنو و وین اجرایی کردند برای ما ملاک عمل است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "علی اکبر ولایتی" در حاشیه سمینار علمی "روابط حسن هم‌جواری ایران و عراق در مرکز تحقیقات استراتژیک" در واکنش به ادعای باراک اوباما مبنی براینکه ایران باید غنی‌سازی هسته‌ای خود را به صفر برساند، اظهار داشت: آنچه مذاکره‌کنندگان ما در چارچوب خطوطی که مقام معظم رهبری ترسیم فرمودند و در مذاکرات ژنو و وین اجرایی کردند برای ما ملاک عمل است.

وی افزود: باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا هرچند وقت یکبار مطلبی را مطرح می‌کند که این امر برای ما ملاک نیست و ما به توافقات میان مذاکره‌کنندگان و طرف‌های مقابل پایبندیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به تاثیر استعفای "اخضر ابراهیمی" در سازمان ملل گفت: تلاش‌های اخضر ابراهیمی به دلیل قرار نگرفتن در مسیر مناسب به نتیجه نرسیده و وی باید در عملکرد خود فردی واقع‌بین باشد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل بیان داشت: رعایت حقوق مردم سوریه در برابر با تروریست‌هایی که با توسل به اسلحه علیه این مردم می‌جنگند مسئله‌ای است که باید همواره مورد توجه بسیاری از افراد همچون ابراهیمی قرار بگیرد.

وی افزود: قرار دادن مردم و دولت سوریه از یک طرف و تروریست‌ها از طرف دیگر امری نامتوازن است و هیچ مبنای قانونی ندارد بلکه این گونه اقدامات علیه قوانین بین‌المللی است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر یک نماینده سازمان ملل متحد دو طرف سوری را در دو طرف میز بنشاند نوعی عدم توازن است و قطعا چنین مسئله‌ای با توجه به تثبیت حقوق مردم و دولت سوریه به نتیجه نخواهد رسید.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل درباره جایگزین حجت‌الاسلام و المسلمین یونسی در مرکز تحقیقات استراتژیک خاطرنشان کرد: به دلیل مشغله‌های کاری وی، ادامه همکاری مقدور نبود و قطعا افراد بسیار زیادی را به منظور همکاری در جهت مصالح و منافع راهبردی جمهوری اسلامی در مرکز تحقیقات استراتژیک دعوت خواهیم کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: مرکز ، تحقیقات ، حاشیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار