برای نخستین بار ماده‌ی رسوب‌زدای صنعتی و سیلیکانی در کشور تولید شد و ایران به باشگاه تولیدکنندگان این مواد در جهان پیوست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، جمال اسدی‌کیا مدیر پروژه تحقیقاتی  این طرح ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: از این پس تمامی صنایع کشور که در معرض رسوب و خوردگی قرار دارند به روش شیمیایی و با استفاده از این مواد ایمن‌سازی می‌شوند.

وی افزود: با تولید این مواد رسوب‌زدا در کشور ایران در کنار آمریکا، کانادا و آلمان به تولید این مواد رسوب‌زدای صنعتی و سیلیکانی می‌پردازد.

اسدی‌کیا با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: جمعی از پژوهشگران و محققان کشور پس از 38 سال تلاش بی‌رقفه موفق شدند مواد رسوب‌زدای صنعتی و سیلیکانی را تولید کرده و صنایع کشور را در مقابل پدیده مخرب خوردگی و رسوب ایمن کنند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون خوردگی و رسوب دو پدیده مخربی هستند که خسارات مخربی را به پیکره صنایع کشور و سرمایه‌های ملی وارد می‌کنند اظهار داشت: درحال حاضر تعدادی از شناورهای دریایی، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، ماشین‌آلات راهسازی، دستگاه‌های تی‌بی‌‌ام و بخشی از لوکوموتیوها ایمن‌سازی شده‌اند و طول عمر این سیستم‌ها به چندین برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این رسوب‌زداها با قدرت بالا می‌توانند بدون کوچکترین خوردگی و صدمه، رسوب‌های موجود را حل کرده و از محیط عمل خارج کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مواد ، رسوب زدا ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار