با توجه به اینکه هزینه درمان بیماران خاص بسیار بالاست و هزینه دارو‌ها و ضعف پوشش بیمه‌ای این بیماران را در مضیقه قرار داده است باید نظارت بر سازمان‌های بیمه گر افزایش یابد.

دکتر شهلا میرگلو بیات عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه هزینه درمان بیماران خاص بسیار بالاست و هزینه دارو‌ها و ضعف پوشش بیمه‌ای این بیماران را در مضیقه قرار داده است باید نظارت بر سازمان‌های بیمه گر افزایش یابد.
 
وی گفت: بیماران خاص شرایط ویژه‌ای نسبت به سایر بیماران دارند و با توجه به گران بودن داروی آن‌ها باید کمک ویژه‌ای هم دریافت کنند اما نه تنها نگاه ویژه‌ای در این زمینه وجود ندارد بلکه علاوه برهزینه دارو‌ها رنج تهیه برخی از داروهای بیماران که کمیاب هم هست بر دوش بیماران و خانواده‌های آنهاست.

وی با بیان اینکه با وجود تلاش‌های پی‌درپی اما هنوز نتوانسته‌ایم ردیفی مستقل در لایحه بودجه اعمال کنیم، خاطر نشان کرد: اگرچه این بیماران از پوشش بیمه‌ای برخوردارند اما پوشش بیمه آن‌ها ضعیف است و بیماران برای خرید داروهای خود ناچار به حراج زندگی خود می‌شوند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار