عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان گفت: نیترات و نیتریت در آب مصرفی مردم به واسطه نفوذ آلودگی چاههای جذبی در منابع زیرزمینی به بالاترین حد خود رسیده است و برای رفع و جلوگیری از آن باید هرچه سریعتر استفاده از شبکه جمع آوری فاضلاب شهری مورد توجه شهروندان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، دکتر حسین خراسانی زاده   گفت: اجرای شبکه فاضلاب شهری کاشان یک نیاز حیاتی و مهم برای مردم، منطقه و شهرستان می باشد و برای تحقق این امر علاوه بر کمک دولت، همیاری همه نهادهای متولی امور شهری لازم و اجتناب ناپذیر است.

وی تصریح کرد: در منطقه کاشان که شامل شهرهای کاشان ، آران و بیدگل و شهرهای تابعه می باشد چاه های تأمین کننده آب شرب و بهداشتی در محل هایی حفر شده است که چاه های جذبی فاضلاب قرار دارد و از این رو خسارتی که به دلیل نفوذ الودگی چاه های جذبی به سفره آب زیرزمینی وارد می شود غیرقابل تصور و جبران نشدنی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان حفظ منابع آب، از طريق آلوده نشدن آب‌هاي سطحي و زيرزميني و در صورت امكان استفاده مجدد از بخش عظيمي از آب مصرف شده براي مصارف خاص نظير فعاليت‌هاي كشاورزي و پرورش آبزيان را نیز از دیگر ضرورت های تصفیه فاضلاب ذکر کرد.

این استاد دانشگاه با انتقاد از متولیان امر در تأخیر اجرای این طرح زیست محیطی گفت: متاسفانه و به رغم همه ضرورت‌ها مطالعه طرح و عمليات احداث شبكه جمع‌آوري و تاسيسات تصفيه فاضلاب براي شهر كاشان با تاخيري غير قابل توجيه روبرو بوده البته در سال های اخیر با پیگیری مسئولان امر از شتاب بیشتری برخوردار گشته است./س


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، نفوذ ، آلودگی ، چاههای ، جذبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.