اگر می‌خواهید به هنگام رفتن به مهمانی یا رستوران فرزندتان آداب اجتماعی خوبی داشته باشد، بهتر است به چند نکته توجه کنید.

اکبر صالحی، روانشناس کودک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: قبل از صرف غذا و نشستن بر سر سفره بهتر است یکسری قوانین را به کودکتان آموزش دهید تا به هنگام رفتن به مهمانی و رستوران دیگر مشکلی برایتان پیش نیاید.

وی به رعایت نکاتی در این زمینه اشاره کرد و افزود: پیش از صرف هر غذایی ابتدا باید دست‌ها را بشویید و به کودکتان آموزش دهید به هنگام نشستن بر سر میز، نباید به ظرف‌ها ضربه بزند و باعث آزار دیگران شود و یا اینکه نباید غذا را از دهان خود بیرون بریزد.

وی با بیان اینکه برای آموزش دادن باید با حوصله و آرامش این روند را طی کرد، تصریح کرد: والدین باید این قوانین را با حرف زدن و آرامش یاد دهند و سعی کنند خودشان ابتدا از واژه‌های لطفا، متشکرم استفاده کنند تا فرزندان این قوانین را بهتر درک کنند و فرا گیرند.

این روانشناس کودک گفت: به او یاد دهید پس از اتمام غذایش از دستمال کاغذی برای پاک کردن اطراف دهان خود استفاده کند و تشکر کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با افزایش سن فرزندتان می‌توانید قوانین بیشتری به او یاد دهید و دیگر بیرون از خانه همچون رفتن به مهمانی یا رستوران دیگر مشکلی نخواهید داشت و توانسته‌اید فرزندتان را مودب تربیت کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار