مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان از پیگرد قانونی دخل و تصرف در بنای جرج یونانی آبادان خبر داد و گفت: بنای جرج یونانی ثبت ملی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ افشین حیدری اظهار کرد: اقدام شهرداری آبادان در تلاش برای تخریب بنای فاخر و با ارزش جرج یونانی در صورتی که به تخریب و یا هرگونه رساندن آسیب به این بنا ختم شود پیگر قانونی دارد.

وی افزود: بنای جرج یونانی عکاسخانه‌ای تاریخی است که ارزش معماری و صنعتی دارد و نمی‌توانیم نسبت به تخریب و یا رساندن هرگونه خسارت به این بنای فاخر گذشت کنیم و هشدارهای لازم را در این زمینه صادر می‌کنیم که این اقدام طبعات دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، خاطر نشان کرد: این بنا دارای پرونده ثبتی است و در این زمینه با شورای ثبت نیز رایزنی شده است و این عکاسخانه تاریخی در حال حاضر دارای شماره ثبت اضطراری است و خسارت وارد کردن به این بنا پیگرد قانونی دارد.

حیدری تاکید کرد: به واسطه تلاش‌های انجام شده برای ثبت این اثر تاریخی برای مرمت این بنا اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی گفت: بهتر آن است که با توجه با ماده 166 قانون توسعه پنجم، شهرداری آبادان به وظیفه خود عمل کند و برای مرمت و ماندگاری این اثر فاخر اعتبار در نظر گرفته و در راستای ماندگاری این بنا اقدام کند.

بر این اساس، شهرداری آبادان با نصب پلاکاردهایی از روزهای گذشته به مالک این اثر تاریخی تذکرهایی داده که با شهرداری به مذاکره بنشیند و در غیر این صورت شهرداری یکطرفه این بنا را تخریب و در آینده هزینه‌های خاکبرداری را نیز از مالک اخذ خواهد کرد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.