در گزارشی که از سوی تیم مشترک سازمان ملل و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی به شورای امنیت ارائه شد از حمله به کاروان های حامل مواد شیمیایی سوریه به سوی بندر لاذقیه در اواخر ماه گذشته میلادی خبر داده شد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه الشرق الاوسط، در این گزارش به نقل از منابع وابسته به نظام سوریه آمده است: در 27 ژانویه گذشته (هفتم بهمن ماه) به کاروان حامل مواد شیمیایی به بندر لاذقیه حمله شده است.

بر اساس این گزارش مقامات سوری به اطلاع تیم مشترک سازمان ملل و سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی رسانده اند که ادامه جنگ در سوریه مانع از دسترسی به دو مرکز نگهداری سلاح‌های شیمیایی است.

در این گزارش آمده است: ادامه این وضعیت سبب تعویق در نابودی ماده ایزوپانول که ماده اصلی در ساخت گاز سارین است می شود.

از سوی دیگر مارتن نسیرکی سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد: تیم مشترک سازمان ملل و سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی در حال بررسی پیشنهاد هفته گذشته دولت سوریه درباره نابودی تسلیحات شیمیایی این کشور ظرف صد روز است به ویژه که مهلت قبلی برای نابودی در پنجم فوریه (16) جاری با ناکامی روبرو شد.

این درحالی است که میخائیل اولیانوف مسئول خلع سلاح و اداره امنیت در وزارت خارجه روسیه قبلا گفته بود که کاروان حامل مواد شیمیایی به بندر لاذقیه در 27 ژانویه هدف حمله مسلحانه  قرار گرفته است.

وی افزود: این حادثه شرایط دشوار مقامات سوری برای رهایی از سلاح شیمیایی را نشان می دهد.گروه های مسلح کارکنان سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی در سوریه و کارشناسان داخلی شرکت کننده در عملیات نابودی تسلیحات شیمیایی را هدف قرار می دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار