پیمان خواهرخواندگی بین پایتخت کشورهای ایران و چین طی مراسمی رسمی به امضای شهرداران تهران و پکن رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، پیمان خواهرخواندگی دو کلانشهر تهران و پکن عصر امروز طی مراسمی رسمی در محل شهرداری پکن به امضای دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران و وانگ آنشون، شهردار پکن رسید.

بر اساس این گزارش متن پیمان خواهرخواندگی تهران و پکن به شرح زیر است:

شهر تهران از جمهوری اسلامی ایران و شهر پكن از جمهوری خلق چین كه هر دو پايتخت كشورهاي خود مي باشند، طبق اصول و چارچوب تعيين شده در بیانیه مشترک برقراري روابط ديپلماتيك بين دو كشور، با هدف پیشبرد دوستی و تفاهم ميان مردم چين و ايران و تحكيم و توسعه همكاري هاي دوستانه و عملگرايانه با در نظر گرفتن منافع متقابل دو شهر، از طريق رايزني هاي دوستانه، در مورد برقراري روابط خواهر خواندگي به شرح ذيل به توافق رسيدند.
موارد توافق:

1- دو طرف بر اساس اصل برابری و منافع متقابل، در زمینه اقتصاد و تجارت، فرهنگ، آموزش، مدیریت و برنامه ریزی شهری، خدمات شهري، ساخت و ساز و توسعه شهری، ترافیک و حمل و نقل شهری، حفاظت از محیط زیست و دیگر زمینه‏ ها به برقراری انواع همکاری ها و مبادلات و نيز پیشبرد، ترویج، توسعه و رونق اقتصادی مشترک، خواهند پرداخت. توافق نامه‏ هاي مرتبط با زمينه‏ هاي مورد علاقه مشترک طرفین و بر حسب تناسب، تدوين خواهد شد.

2- براي تسهيل رايزني در زمينه مبادلات، همكاري ها و ديگر مسائل مورد علاقه طرفين، مقامات، مسئولان، سازمان ها و واحدهاي اداري مربوطه دو طرف، به برقراري تماس هاي مستمر خواهند پرداخت.

3- این موافقت نامه از تاریخ امضا معتبر بوده و مدت اعتبار آن پنچ سال می باشد. پس از اتمام مهلت اعتبار، در صورت عدم اعلام خاتمه آن از سوی هر يك از طرفین، اعتبار آن تمدید شده تلقي و به قوت خود باقي خواهد ماند.

4- این موافقتنامه در دو نسخه به سه زبان فارسي، چيني و انگلیسی با اعتبار یکسان تنظيم و در تاريخ هشتم اسفندماه 1392 هجري شمسي برابر با بيست و هفتم فوريه 2014 ميلادي در شهر پکن به امضا رسيد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۳:۱۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۲
چقدر به هم می خورند تهران = چین = آلودگی
کالای چینی = سقوط بازار داخلی ایران!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۲۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۲
الان دقیقا چند سال اعتیار داره؟؟؟
5 سال یا 1سال؟؟؟؟؟
آخرین اخبار