رئیس جمهور برکنار شده اوکراین در سخنانی همچنان بر ریاست جمهوری خود تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه روسیاالیوم:"ویکتور یانوکوویچ" روز پنج شنبه در سخنانی تاکید کرد:من همچنان رئیس جمهور اوکراین هستم.

وی همچنین از روسيه خواست امنيت وی را تضمين کند و مصوبات پارلمان اوکراین را غیرقانونی توصیف کرد.

در بیانیه رئیس جمهور برکنار شده اوکراین  آمده است : من ویکتور یانوکوویچ با رجوع به ملت اوکراین مانند گذشته رئیس جمهور قانونی و منتخب کشور می دانم که بر اساس اراده آزاده مردم انتخاب شدم  و نمی توانم به رویدادهای فاجعه آمیز میهن خود بی تفاوت باشم .

یانوکوویچ می افزاید : معتقدم که توافقنامه امضا شده در 21 فوریه 2014 میان اینجانب و رهبران مخالفان اوکراینی با حضور شرکای غربی برای حل بحران سیاسی در اوکراین اجرا نشده است .  موج افراط گرایی  شهرهای اوکراین  را فرا گرفته است و من و همکارانم با تهدید کشتن روبرو هستیم و تصمیمات مجلس اوکراین در شرایط کنونی قانونی نیست .

وی در این بیانیه از با درخواست از روسیه  برای تامین امنیت شخصی در قبال اقدامات افراط گرایان تاکید کرده است : تصمیمات مجلس اوکراین در غیاب فراکسیون اکثریت حزب مناطق و سایر فراکسیون ها که از ترس جان خود صندلی های مجلس را ترک کرده اند گرفته می شود .

یانوکوویچ ادامه داد : اطمینان دارم همه تصمیمات گرفته شده در این شرایط بزودی غیرموثر بودن خود را نشان می دهد و قابل اجرا نخواهد بود .

رئیس جمهور برکنار شده اوکراین افزوده است : در این شرایط اعلام می کنم تا اخر برای توافقات مهم سازش با هدف خروج اوکراین از بحران عمیق سیاسی مبارزه خواهم کرد و از همگان می خواهم تا اوضاع کشور به فضای قانون اساسی بازگردد .

یانوکوویچ تاکید کرد : در حال حاضر آشکار شده است که مردم در جنوب شرقی اوکراین و منطقه کریمه اوضاع کنونی و بی قانونی در کشور و وزرایی را که در میدان ( میدان استقلال کی یف ) انتخاب می شوند را قبول نمی کنند . من به عنوان رئیس جمهور به نیروهای مسلح اوکراین اجازه دخالت در تحولات داخلی کشور را ندادم و اکنون هم نمی دهم و اعتقاد دارم اگر کسی چنین دستوری به نیروهای نظامی و انتظامی بدهد ؛ این دستور غیرقانونی و جنایتکارانه خواهد بود .

بیانیه یانوکوویچ رئیس جمهور برکنارشده اوکراین در حالی منتشر می شود که از سویی مجلس اوکراین امروز برای کابینه موقت رای گیری می کند و از طرفی شرق و جنوب اوکراین صحنه مخالفت با تصمیمات مجلس و دولت موقت در کی یف پایتخت این کشور و حمایت روسیه است . 

گفتنی است روز گذشته سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تاکید کرد، مسکو اطلاعاتی درباره حضور "ویکتور یانوکوویچ" در خاک این کشور در دست ندارد.

دیمیتری پسکوف تاکید کرد، که وی هیچگونه اطلاعاتی درباره حضور رئیس جمهور برکنار شده اوکراین در خاک روسیه در اختیار ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار