وزیر نفت با بیان اینکه با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری وظیفه‌ی وزارت نفت سنگین‌تر شده، گفت: تحریم‌ها رفتنی است، اما چه تحریم‌ها باشند و چه نباشند وزارت نفت به وظیفه‌ی خود در جهت بالا‌بردن ظرفیت ملی تولید نفت و گاز عمل خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اتفاقات مهمی که در عرصه نفت و گاز و پتروشيمي در طی 6 روز گذشته در این حوزه منتشر شده در این گزارش به این عنواین  نمونه پرداخته می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اقتصاد مقاومتی، نوعی تجهیز برای نبرد اقتصادی و بالا بردن قدرت چانه‌زنی در ابعاد کلان و بین‌المللی است بنابراین برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید از خام فروشی جلوگیری کرده تا عرصه برای توسعه اقتصاد کشور و اشتغالزایی فراهم شود.

عضو کمیسیون بودجه مجلس گفت: افزایش قیمت بنزین در سال جاری صحت ندارد و تا قبل از پایان سال هیچ گونه افزایش قیمتی در بنزین اعمال نمی شود.

هم اندیشی نظام جدید قراردادهای صنعت نفت با هدف معرفی و بررسی چارچوب ها و ترتیبات جدید قراردادی صنایع بالادستی نفت و گاز ایران، در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما، آغاز شد.

زنگنه گفت: مشکل ما در توسعه صنعت نفت فقط کمبود منابع مالی نیست بلکه بسیار مهم‌تر از آن دسترسی به فناوری و مدیریت پیشرفته برای توسعه و بهره‌برداری از میدان‌های نفتی و گازی کشور است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور بر صیانت از میادین مترک نفتی و استفاده از توان داخلی در کنار جذابیت بخشیدن به قراردادهای نفتی خبر داد.

وزیر نفت با بیان اینکه با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری وظیفه‌ی وزارت نفت سنگین‌تر شده، گفت: تحریم‌ها رفتنی است، اما چه تحریم‌ها باشند و چه نباشند وزارت نفت به وظیفه‌ی خود در جهت بالا‌بردن ظرفیت ملی تولید نفت و گاز عمل خواهد کرد.

معاون وزیر نفت گفت: برای رسیدن به جایگاه ویژه باید 1.5 میلیارد متر مکعب تولید گاز و1.5 میلیون بشکه میعانات گازی و صعود از تولید 1.2 میلیون بشکه در روز تا 3.3 میلیون را تامین کنیم

ماجدی با اعلام اینکه قراردادهای جدید از نظر مالی انتظارات شرکت های نفتی بین المللی را تامین خواهد کرد گفت: در این زمینه خبرهای خوشی برای شرکتهای بین المللی داریم.

عراقی از هند و ترکیه به عنوان بازارهای جذاب گازی ایران یاد کرد و گفت: صادرات LNG به چین در دستور کار قرار دارد ضمن آنکه احتمال اهتمام خط لوله صلح گازی از مسیر پاکستان به چین هم است.

با ظرفيت350 ميليون فوت مکعب در روز و فشارکاري200 باراست که به دست متخصصان و کارشناسان بومي منطقه براي نخستين‌بار در کشور تعمير و بازسازي و در مدار عملياتي قرار گرفت.

عضو کمیته بازنگری قراردادهای نفتی با تاکید بر یکپارچگی اکتشاف، توسعه و تولید در قراردادهای بیع متقابل جدید گفت: نظام جدید قراردادی باید بتواند در شرایط رقابتی، نسبت به جذب مشارکت سرمایه گذاران و پیمانکاران داخلی و خارجی اقدام کند.

عمادی گفت: بخش اکتشاف یک میدان نفتی به اپراتور خارجی واگذارمی شود و تما م هزینه های نیز بر عهده سرمایه گذار خارجی است البته در این بخش می توان از پیمانکاران ایرانی به دلیل شناخت آنها از میادین استفاده کرد.

رییس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی ایران از معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی تحت عنوان IPC پس از چهار ماه بررسی، خبر داد و گفت : در این قراردادها تولید صیانتی از مخزن و برداشت صیانتی از میدان به منظور حفظ تولید در طول عمر میدان ضرورت است.

قاسمی با بیان این که تجهیز منابع مالی و اعتباری داخلی برای توسعه صنعت نفت در بخش بالادستی ضروری است گفت: طبق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از خام فروشی و توجه به افزایش ارزش افزوده باید در دستور کار نسل جدید قراردادها قرار بگیرد.

مشاور رئیس جمهور گفت: باید به جای مسابقه در برداشت از میادین مشترک به همکاری در تولید با همسایگان بپردازیم، زیرا رقابت در برداشت از میادین مشترک باعث تخریب مخازن نفت و گاز می شود.

رئیس سازمان مناطق آزاد درباره قیمت‌گذاری تورهای گردشگری در مناطق آزاد اظهار داشت: ما در قیمت‌گذاری تورها هیچ دخالتی نمی‌کنیم و آنها در بازار رقابتی کار می‌کنند به هیچ وجه در مناطق آزاد سیاست‌مان کنترل قیمت نیست بلکه ایجاد رقابت فضای سالم و از بین بردن انحصار است.

رییس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: تأکید بر دانایی محوری بر دانایی محوری و کالبد شکافی هویت فرهنگی، اقتصادی و نیز پایش مداوم روند تحقق اهداف سند چشم انداز از مهم‌ترین هدف اصلی سمپوزیوم بین‌المللی 1404 بر محوریت طرح ملی سند راهبردی جامع انرژی کشور است.

طرح مطالعاتي ميدان كرنج با مشاركت 26 نفر از كارشناسان مناطق نفت خيز جنوب به عنوان مجري، به روز رساني شد.

از بعد از اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه ها، نزدیک به 3 سال است که جایگاهداران سی ان جی با معضل مغایرت قبوض گاز و فروش جایگاههای خود دست به گریبان هستند.

سومين سمپوزيوم بين المللي 1404 با موضوع مديريت جامع راهبردي انرژي كشور در افق چشم انداز 20 ساله، آغاز به كار کرد.

ميانگين مصرف روزانه بنزين کشور در هفته پيش به 69 ميليون و 850 هزار ليتر در روز رسيد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار