معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با رویکرد دولت یازدهم و بازگشت آرامش در روابط کشورمان با دیگر کشورها، موتور توسعه گردشگری خارجی روشن و شمار گردشگران خارجی رو به افرایش گذاشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، مرتضی رحمانی موحد در جلسه هماهنگی ستاد تسهیلات سفر استان اصفهان گفت : پیگیری این رویکرد در داخل کشور و پیاده کردن این الگو در حوزه گردشگری داخلی، آرامش و امنیت را برای رونق گردشگری القا خواهد کرد.
وی با بیان اینکه عرضه گردشگری و سفر یک رویکرد حرفه ای و غیر سیاسی است، اظهار کرد: حوزه گردشگری محل تسویه حساب های سیاسی نیست.
وی با اشاره به آمار و اطلاعات اراءه شده در زمینه گردشگری گفت: ستاد مرکزی سفر کشور موافق آمار سازی و جریان سازی آمار در سفر نیست.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: این آمار سازی ها نه تنها موجب جذب گردشگر نخواهد شد بلکه مشکلات این حوزه را افزایش می دهد.
وی همچنین از تعیین تکلیف پایه و منابع آماری گردشگری در سال آینده خبر داد و گفت: در سومین جلسه ستاد مرکزی سفر کشور این پایه و منابع آماری مشخص و به همه استانها ابلاغ خواهد شد.
رحمانی موحد با اشاره به اهمیت ارائه خدمات به مسافران در هر استان افزود: ارائه خدمات متناسب با موقعیت هر استان توسط ستادهای اجرایی همان استان طراحی و تصویب خواهد شد.
وی با بیان اینکه بخشی از ساعات خدمت رسانی اجباری خواهد بود، تصریح کرد: در صورت هماهنگی با ستاد اجرایی سفر هر استان امکان افزایش آن وجود دارد.
وی از بررسی مشکلات و نقاط ضعف و قوت سفرهای نوروزی در کمیته فرهنگ سازی و برنامه ریزی سفر خبر داد و گفت: این کمیته امکانات، خدمات و مشکلات را در همه مقاصد گردشگری بررسی خواهد کرد.
وی اظهار کرد: اصفهان به عنوان آزمونه (پایلوت) آموزش، تبادل نظر و انتقال تجربیات قرار داده خواهد شد تا آمادگی بهتری در تابستان سال آینده برای پذیرایی از مسافران فراهم شود.
وی گفت: رویکرد دولت یازدهم در زمینه سفر نگاه حداکثری و تجمیع امکانات و خدمات است و هسته اصلی کار در استانها نیز بر همین مبنا گذاشته شده است/س.


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، صنعت ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.