رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ساخت وساز در ارتفاع هزار و 800 متری جلوی جریان باد را می‌گیرد درحالیکه تهران برای حل آلودگی هوا به این جریان باد نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در اولین همایش روسای شوراهای اسلامی کلان شهرها و مراکز استان‌ها در چهارمین دوره فعالیت شوراها با اشاره به مسئولیت دشوار شوراها اظهار داشت: مسئولیت شوراها بسیار دشوار است و گاها توقعات مردم از شوراها بسیار زیاد است و حتی گاهی برای ما نیز به این صورت است که شورا و شهرداری یک تجارت خانه است در حالیکه این گونه نیست و نمی‌توانیم برای زمین و آسمان مجوز صادر کنیم.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: زمین برای شهر است و شهر با شهرداری متفاوت است و مسئولیت ما نیز بسیار زیاد است و درواقع مهمترین وظیفه شوراها حفظ سرمایه‌های اجتماعی است.
 
وی در ادامه افزود: در دیدار مقام معظم رهبری تاکید ایشان بر این موضوع بود که تهران پیشانی شهرهای کشور است و باید دید چه چیزهایی تهران را تهدید می‌کند از جمله ساخت و سازها در ارتفاع هزار و 800 متری که یکی از مشکلات امروز تهران است و در حالیکه این ساخت وسازها در این ارتفاع جلوی جریان باد را می‌گیرد درصورتی که تهران برای حل آلودگی هوا به این جریان باد نیاز دارد.
 
مسجدجامعی در ادامه بیان داشت: همچنین ساخت و ساز در رودخانه  و دره‌ها باعث آلودگی آبی می‌شود و این آب منبع آب شرب است و باید این مشکل جدی گرفته شود.
 
وی افزود: مقام معظم رهبری همچنین تاکید داشتند بر معماری ایرانی اسلامی که متاسفانه در تهران حس نمی‌شود و باید دید ما با این پیشینه تاریخی چرا نباید هویت معماری و شهرسازی خود را داشته باشیم.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ما ساختمانی برای مجلس شورای اسلامی در دوران مشروعیت داشتیم که نسبت بسیار نزدیک تری با معماری ما داشت درحالیکه معماری هرم گونه امروز مجلس شورای اسلامی هیچ نسبتی با روح ایرانی ندارد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: دو حوزه‌ای که در این دوره شورای شهر تهران اضافه شد کمیسیون شهرسازی و معماری و همچنین کمیسیون سلامت است که به عقیده بنده می بایست سایر کلان شهرها نیز آن را داشته باشند.
 
مسجدجامعی خاطرنشان کرد: ما به عنوان نمایندگان دولت اگر در این جایگاه نشسته‌ایم نسبت به سلامت مردم مسئولیت داریم و مسئله آلودگی هوا به صورت خاص باید مدنظر همه کلان شهرها به ویژه تهران قرار گیرد و در حوزه اقتصاد مقاومتی لازم است کارگروه‌های نظارتی ایجاد کنیم که به صورت کامل به نظارت کلیه امور در این مدت بپردازند.
انتهای پیام/

برچسب ها: شورا ، شهر ، ساخت وساز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار