عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: امروز یکی از مشکلات در حوزه اقتصاد مقاومتی ساختار نامناسب بانک‌هاست که ساز و کار آن باید توسط بانک مرکزی فراهم شود.

سید سعید زمانیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: امروز یکی از مشکلات در حوزه اقتصاد مقاومتی ساختار نامناسب بانک‌هاست در کشور ساز و کار بانک‌ها بیشتر به سمت سود و درآمد است،‌ سودی که محل سرمایه‌گذاری آن مشخص نیست و تعریف مشخص و مجزایی برای سرازیر شدن سپرده‌های مردم در دست نیست.
 
این نماینده مجلس در ادامه افزود:‌ بیشتر سپرده‌های مردم در بانک‌ها در حوزه خدمات، بازرگانی و ... است که سود سریع و کم‌ریسکی عاید بانک‌ها می‌کند.
 
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه تصریح کرد:‌ سرمایه‌گذاری در حوزه تولید مدت زمان بیشتری را می‌طلبد تا به نتیجه مطلوب برسد و بانک‌ها معمولا این ریسک را نمی‌پذیرند و این همان مشکل اساسی در ساختار بانکی کشور است.
 
به عقیده این نماینده مجلس اگر بانک‌ها با اقتصاد مقاومتی همراه و منافع ملی را به جای منافع شخصی در رأس کار قرار دهند خیلی زودتر به اهداف اقتصاد مقاومتی نائل می‌شویم.
 
نماینده مردم شهرکرد با اشاره به راهکارهای کمک به تولید ملی به جلوگیری از ورود بی‌رویه کالاهای نامناسب خارجی و برخورد جدی با جریان قاچاق پرداخت و ادامه داد: تقویت بنیه ملی در بحث سرمایه در گردش و فرصت دادن به کارخانه‌های بزرگ و کوچک برای آنکه استقلال برسند از جمله اقدامات حمایتی دولت، مجلس و بانک‌ها در حوزه تولید ملی است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، مقاومت ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار