.معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه پیشرفت کلی اجرای راه آهن مبارکه - سفیددشت به شهرکرد در مجموع 15 درصد است، گفت: زمان دقیقی برای بهره برداری از این طرح مشخص نیست.


گودرز امیری، با بیان اینکه اجرای بخشی از این پروژه مشکل اجرایی دارد، گفت   اعتبارات تملک دارایی و تخصیصی از منابع ملی برای تکمیل این طرح ناکافی است و ناگزیریم برای تکمیل آن از اعتبارات فاینانس استفاده کنیم.
وی، با بیان اینکه تداخل راه آهن استان چهارمحال و بختیاری با منطقه ویژه اقتصادی این استان، مشکلاتی به وجود آورده است، اظهار داشت: اجرای این طرح از منطقه ویژه اقتصادی، برای حدود 200 هکتار زمین مشکلاتی ایجاد می کرد.
معاون عمرانی استاندار چهار محال و بختیاری تصریح کرد: برای حل این مشکل، نشست مشترکی طی هفته جاری با حضور مسئولان کشوری در تهران برگزار می شود که امیدواریم این مشکل نیز حل شود.
اجرای خط راه آهن استان چهارمحال و بختیاری در دو فاز پیش بینی شده است که فاز نخست آن شامل اتصال راه آهن این استان به خط ریل مبارکه اصفهان از ایستگاه حسن آباد است.
طول این خط راه آهن از ایستگاه حسن آباد به شهرکرد 86 کیلومتر پیش بینی شده است که در کیلومتر 13 به محور ارتباطی زرین شهر سفیددشت متصل می شود.
در مسیر عبور این خط راه آهن و در محل گردنه بیدکان دو تونل به طول 5.8 کیلومتر احداث می
 شود و حداکثر سرعت در این خط راه آهن برای قطار مسافربری 220 کیلومتر و برای قطار باری 160 کیلومتر در ساعت برآورد شده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.