"ويليام هيگ": انگليس از حفظ تماميت ارضی اوکراين حمايت می کند

وزیر امور خارجه انگلیس از حمایت انگليس در جهت حفظ تماميت ارضی اوکراين خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛  "ویلیام هیگ" وزیر امور خارجه انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد کشورش از حفظ همبستگی و تمامیت ارضی اوکراین حمایت می‌کند.

وی افزود : رهبری جدید اوکراین باید عزمش را برای اجرای اصلاحات و مبارزه با فساد در مقابل کمک‌های طولانی مدت جامعه جهانی نشان دهد.

هیگ که این سخنان را پس از گفتگو با همتای آمریکایی‌اش جان کری روز گذشته و در حین رفتن به واشنگتن که برای بررسی وقایع اوکراین بیان کرده است گفت : او و کری در رابطه با کمک های مالی فوری به اوکراین که به سبب ماه‌ها اعتراض و خشونت در خیابانها متضرر گردیده است ، بحث و گفتگو کردند. وی گفت با مسوولان صندوق بین‌المللی پول روز چهارشنبه برای بحث درباره این موضوع دیدار خواهیم داشت.

وی گفت : اما برای اینکه اوکراین بتواند کمک های بین‌المللی را دریافت نماید ، باید شروطی را برای رسیدن برنامه قرض از صندوق بین‌المللی قبول نماید و باید عزمش را برای مبارزه با گسترش فساد نشان دهد.

وی به خبرنگاران گفت : برای اینکه اصلاح اقتصادی صورت پذیرد باید مبارزه قاطعانه با فرهنگ فساد که در طول سالیان دراز شکل گرفته است صورت گیرد تا اینکه جامعه جهانی ببیند تصمیم و عزمی راسخ برای این کار وجود دارد و دراین صورت بتواند کمک‌هایی طولانی مدت و بر اساس روشی معقولانه را ارائه دهد .هیگ همچنین از رهبران اوکراین خواست دولتی تشکیل دهند که نشان دهنده جریانات مختلف باشد و بتواند به یک توافق سیاسی و همکاری با غرب و روسیه بپردازد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره نگرانی ها پیرامون تقسیم اوکراین به دومنطقه حامی غرب و حامی روسیه و پس از درخواست ساکنان منطقه شبه جزیره "کریمه" که درآن زبان روسی رواج دارد به جداشدن از اوکراین گفت : استقلال و تمامیت ارضی اوکراین بی نهایت مهم می‌باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: هیگ ، انگلیس ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار