معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه یک گفت: عملیات تطویل پل عابر در بزرگراه امام علی(ع) تقاطع گلچین با هزینه‌ای بالغ بر 200میلیون ریال انجام شد.

پوریا محمدیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در راستای نیل به اهداف و سیاستهای شهرداری تهران، جهت توسعه شبکه معابر و توجه به رویکرد توسعه اجتماعی در شهر و ارتقاء سطح کیفی زندگی و همچنین افزایش ضریب ایمنی شهروندان تطویل پل عابر بزرگراه امام علی(ع) صورت گرفت.

وی افزود: استفاده گسترده از اتومبیل در جوامع صنعتی سبب تغییر سیستمهای شهرسازی شد، این امر موجب گردید مهندسین شهرسازی اولویت را به وسایل نقلیه دهند که پس از پایان جنگ جهانی دوم رویکرد جدیدی در شهرسازی شکل گرفت، این جنبش ایجاد فضای اختصاصی عابرین پیاده و اولویت دادن به آن را مدنظر قرار داد، پل عابر پیاده یکی از ی دستاوردهاست.

محمدیان تصریح کرد: به منظور ساماندهی و ایمن‌سازی تردد در طول بزرگراه امام علی(ع) جنوب به شمال حدفاصل بزرگراه تا پل گلشن با تعریض از ضلع شرقی بزرگراه امام علی مسیر کندرو ایجاد شد، با تعریض صورت گرفته از معبر باید پل عابر به اندازه عرض کندرو و طولانی‌تر و پایه و پلکانهای پل موجود که معارض طرح است جمع‌آوری گردد، این پل عابر، محله اراج را به محله ازگل از عرض بزرگراه امام علی به یکدیگر مرتبط می‌سازد.

وی بیان کرد: جهت انجام این فعالیت 6متر به طول عرشه اضافه گردیده است و مکان پلکان نیز تغییر یافته است، با توجه به افزایش طول عرشه جهت حفظ پایداری در رفیوژ میانی طرح اقدام به نصب یک پایه تقویت میانی گردیده است.

محمدیان خاطرنشان کرد: پلهای عابرپیاده را برای عبور آسان عابران از عرض خیابانهای شلوغ تعبیه می‌کنند و آدمی نیز برای انجام امور خود، به دنبال آسانترین راه می‌گردد، امید است که انجام چنین اقداماتی،‌شاهد بروز حوادث ناگوار و مرگبار در جامعه اسلامی نباشیم.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: پل ، عابرپیاده ، بزرگراه ، امام ، علی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار