در هفته بیش از 40 پرواز خارجی در فرودگاه بین المللی لارستان انجام می شود و با هدف استفاده از ظرفیت های ویژه این فرودگاه، نمایندگی وزارت امور خارجه برای انجام خدمات کنسولی مثل صدور ویزای فرودگاهی در این شهرستان تأسیس شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ لارستان اولین شهرستانی است که بعد از مراکز استان ها دارای دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه جهت خدمات دهی به مسافران منطقه جنوب فارس شد.

قشقاوی معاون کنسولی وزارت امور خارجه گفت: با توجه به اینکه بسیاری از مردم لارستان در کشورهای همجوار زندگی می کنند هدف از تأسیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شهرستان این بود که کارهای کنسولی را تسهیل کند.

معاون کنسولی وزارت امور خارجه در خصوص فعالیت های این نمایندگی گفت: از جمله فعالیت های این نمایندگی انجام احوال چهارگانه شامل امور سجلی مثل ولادت ها، وفات، طلاق و ازدواج اتباع خارجی، تأیید اسناد تجاری، تأیید اسناد دانشجویی از جمله کارهای این نمایندگی در لارستان می باشد.

از حدود 7 سال پیش کلید تأسیس این نمایندگی در لارستان زده شد منتها در دوره نمایندگی جمشید جعفرپور نماینده مردم شهرستان های لارستان ، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، این کار به جد پیگیری و با شروع به کار نمایندگی وزارت امور خارجه در لارستان باعث شد افراد خارج از کشور بتوانند جمیع نیاز های خود را به راحتی در شهرستان انجام دهند و بعد از این نیازی به مراجعه به مرکز استان ندارند./س

انتهای پیام/

برچسب ها: ظرفیت ، ویژه ، لارستان ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.