مديرعامل انجمن سينماي جوانان در مراسم معارفه سرپرست دفتر تهران انجمن، اعلام كرد براساس برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته، مديريت به صورت استاني در دفاتر حاكم خواهد شد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي انجمن سينماي جوانان، "سعيد پوراسماعيلي" كه پيش از اين به عنوان معاون فرهنگي و آموزشي انجمن سينماي جوانان معرفي شده بود، با حضور مديرعامل انجمن سينماي جوانان، مديران زيرمجموعه و همچنين اعضاي دفتر تهران انجمن به عنوان سرپرست دفتر تهران معرفي شد.

در ابتداي اين جلسه حبيب ايل بيگي مديرعامل انجمن سينماي جوانان با اشاره به اينكه مشغله هاي فراوان فرصت نداده بود تا قبل از اين جلسه از دفتر تهران بازديد كند، اظهار كرد: دفتر تهران انجمن سينماي جوان از آنجا كه بزرگترين دفتر ما در سراسر كشور است قابليت آن را دارد كه مهمترين دفتر ما در حوزه آموزش و توليد آثار هنري باشد. انتصاب آقاي پوراسماعيلي به عنوان سرپرست اين دفتر با هدف رسيدن به اين مقصود بوده است. ايشان مسئوليت معاونت فرهنگي و آموزشي را نيز برعهده دارند و اين ارتباط نزديكشان با موضوع آموزش در انجمن مي تواند كمك شاياني به پيشرفت فعاليت ها در دفتر تهران داشته باشد.

او با تاكيد براينكه مسئوليت پوراسماعيلي موقت است و به مرور مدير دفتر تهران انتخاب و معرفي خواهد شد، در مورد برنامه هاي جديد براي 59 دفتر انجمن سينماي جوانان گفت: ما به سمت سياست جديدي خواهيم رفت و آن فعاليت استاني دفاتر است، به اين ترتيب كه به احتمال قوي دفاتر اصلي انجمن در هر استان به عنوان مدير استان معرفي مي شوند تا سياست ها را به شكل دقيق تر پيگيري كنند.

ايل بيگي تاكيد كرد: انجمن 59 دفتر دارد و كشورمان 300 شهر، براي آنكه بتوانيم امكان حضور در انجمن را در تمامي اين شهرها فراهم كنيم مسير طولاني و سختي خواهيم داشت، اما راه حل را در اين ديديم كه با تعيين مديران استان ها حضور انجمن در شهرهاي مختلف حس شود. ابتدا به واسطه هماهنگي صورت گرفته با اداره كل فرهنگ ارشاد اسلامي استان تهران در 14 شهر تهران برنامه گسترده آموزشي و توليدي را پيش خواهيم گرفت تا در ادامه با رفع اشكال اين الگو، در شهرستان ها نيز مشابه آن به مرحله اجرا برسد.

مديرعامل انجمن سينماي جوانان با اشاره به اينكه گروهي از چهره هاي سرشناس انجمن در حال بررسي فيلم هاي تمامي دفاتر انجمن سينماي جوانان هستند، گفت: فيلم هاي توليد شده در سال 91 از سوي اين گروه ديده شده و يك كار پژوهشي دقيق صورت گرفته است تا نقاط ضعف و قوت آموزش و توليد دفاتر يافت شود و همچنين زمينه كشف استعدادهايي كه شايد در جشنواره هاي انجمن چندان ديده نشدند و آثارشان مطرح نشد، به وجود آيد. ما براي توليد آثار در انجمن سينماي جوانان بايد سراغ افرادي برويم كه جوهره در وجودشان است.

ايل بيگي با تقدير از تلاش هاي سعيد ربيعي در دوران مسئوليتش در دفتر تهران انجمن سينماي جوانان، پوراسماعيلي را كه سال ها در انجمن فعاليت داشته به عنوان سرپرست جديد معرفي كرد.

پوراسماعيلي هم در سخناني از لزوم ايجاد تغييراتي در سيستم آموزشي انجمن سينماي جوانان صحبت كرد و گفت: مساله اين است كه اين روزها ساختار انجمن تبديل به مدرسه سينمايي شده كه اين فضا بايد تغيير كند و جسارت و خلاقيت وارد توليدات انجمن شود.

بخشي از جلسه معارفه سرپرست دفتر تهران به سخنان هنرجويان و اساتيد انجمن اختصاص پيدا كرد. نادره تركماني فيلمساز و از اساتيد انجمن از سيستم خشك آموزشي كه در اين سال ها در انجمن حاكم شده گلايه كرد و هادي آفريده يادآور شد انجمن در اين سال ها او و گروهي از همكارانش را دور كرده و ريشه هاي آنان را قطع كرده است. هنرجويان نيز نسبت به حذف كلاس هاي برخي دروس شكايت كردند.

در پايان اين بخش مديرعامل انجمن سينماي جوانان تاكيد كرد دفتر تهران بايد محل رفت و آمد بزرگان و پيشكسوتان انجمن باشد و بايد در زمينه ايجاد بازار براي فيلم كوتاه برنامه ريزي شود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.