خبرگزاری رویترز در گزارشی به بررسی تاثیر بودجه 2015 پنتاگون بر اجرای طرح های تسلیحاتی مهم می پردازد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، خبرگزاری رویترز در گزارشی به بررسی تاثیر بودجه 2015 پنتاگون بر اجرای طرح های تسلیحاتی مهم می پردازد و می نویسد:اظهارات روز دوشنبه مقامات بلند پایه وزارت دفاع امریکا و چاک هیگل وزیر دفاع این کشور نشان می دهد طرح بودجه 2015 پنتاگون تاثیر زیادی بر اجرای بسیاری از برنامه های تسلیحاتی مهم و شرکت های سازنده آنها خواهد داشت.

اگر کنگره پیش نویس بودجه 2015 را تصویب کند ، برخی طرح های دفاعی به طور کامل پایان خواهد یافت ، روند اجرای برخی دیگر کند خواهد شد و وزارت دفاع امریکا برخی برنامه های جدید را آغاز خواهد کرد.
در اینجا به برخی تاثیرات طرح بودجه 2015 پنتاگون و اولویت های آن طی سال های آینده اشاره شده است:
- جنگنده تهاجمی مشترک اف 35
پنتاگون اعلام کرده است به شدت به اجرای برنامه جنگنده تهاجمی مشترک اف 35 شرکت مارتین لاکهید متعهد است که شامل ساخت موتور جت از سوی شرکت پرت اند ویتنی ، شرکت امریکایی تولید کننده موتورهای جت ، موشک و موتور های توربین های گازی است.
شرکت نورثروپ گرومن و شرکت سیستم های بی ای ایی انگلیس نیز در زمینه تولید قطعات مهم برای هواپیماها فعالیت دارند.
چاک هیگل در اظهارات خود به جزییات بیشتر درباره نحوه تامین مالی خرید جنگنده های اف 35 در بودجه 2015 یا طی پنج سال آینده اشاره ای نکرد اما گفت اگر طرح کاهش هزینه ها در سال مالی 2016 و پس از آن به قوت خود باقی ماند ، نیروی هوایی امریکا باید خرید 24 فروند جنگنده خود و نیروی دریایی نیز باید خرید ناو هواپیمابر جنگنده های اف 35 را برای مدت دو سال به تعویق اندازد.
- هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین هاواک
وزیر دفاع امریکا در ادامه اعلام کرد نیروی هوایی امریکا ناوگان هواپیماهای جاسوسی یو 2 خود را بازنشسته خواهد کرد و به جای آن درصدد حفظ و نو سازی ناوگان هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین هاواک ساخت شرکت نورثروپ است.
وی ضمن اعلام این مطلب که این تصمیم در واقع نشانگر تغییر کامل رویکرد طرح بودجه سال 2014 وزارت دفاع امریکا است ، تاکید کرد شرکت نورثروپ هزینه های عملیاتی هواپیماهای بدون سرنشین خود را کاهش داده است و افزایش حداکثر توان پرواز و برد هواپیماهای این کشور ، آن را در جایگاه بهتری برای آینده قرار خواهد داد.
- سازندگان موتور 
شرکت پرت اند ویتنی و شرکت جنرال الکتریک از تصمیم پنتاگون برای افزایش یک میلیارد دلاری تامین مالی طرح موتورهای جدید جت بهره خواهند برد. هزینه هایی قبلا برای اجرای این طرح صرف شده است اما وزارت دفاع امریکا در نظر دارد بودجه قابل توجهی را که به حمایت از تیم های طراح سازندگان موتور جت کمک خواهد کرد، اختصاص دهد.
- طرح های کشتی سازی
بودجه 2015 پنتاگون همچنین طرح افزایش ناوگان کشتی های رزمی ساحلی موسوم به (LCS) را از 52 فروند به 32 فروند کاهش خواهد داد. با این حال پنتاگون از نیروی دریایی امریکا خواسته است گزینه های مختلف را برای توسعه ناوگان شناورهای جنگی سطحی جدید بررسی کند.
چاک هیگل در این خصوص گفت که از نیروی دریایی امریکا خواسته است پیشنهادات خود را درباره این طرح جدید از جمله احتمال طراحی نو و نیز نوع اصلاح شده کشتی های رزمی ساحلی تا اواخر امسال ارائه دهد. شرکت لاکهید و اوستال استرالیا دو مدل مختلف از کشتی های رزمی ساحلی کنونی را می سازند.
در عین حال وزیر دفاع امریکا تاکید کرد نیروی دریایی به خرید سالانه دو فروند ناوشکن و دو فروند زیردریایی تهاجمی ادامه خواهد داد و چنانچه طرح کاهش بودجه همچنان به قوت خود باقی ماند ، نیروی دریایی ناو هواپیمابر یو اس اس جرج واشنگتن را بازنشسته خواهد کرد و همچنین سطح خرید ناوشکن های جدید را کاهش خواهد بخشید.
- بوئینگ 
مقامات پنتاگون می گویند در بودجه 2015پنتاگون تامین مالی طرح تولید مخازن سوخت گیری کی سی 46 شرکت بوئینگ حفظ خواهد شد اما این شامل تامین مالی طرح های سوپر هورنتز اف/ ای 18 یا گرولرز ای اِی 18 جی این شرکت ، نخواهد بود.
- خودروهای زرهی 
وزیر دفاع امریکا اعلام کرد ارتش طرح خودروهای زرهی خود را لغو خواهد کرد و به جای آن بر فن آوری نسل آینده متمرکز خواهد شد که این طرح شرکت هایی نظیر جنرال داینامیک و سیستم های بی ای ایی انگلیس را فعال تر خواهد کرد که سرمایه گذاری سنگینی در این طرح انجام داده اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار