26 نوع لامپ وارداتي غيراستاندارد در راستاي برخورد با واردكنندگان لامپ هاي كم مصرف غيراستاندارد و فاقد كيفيت و توزيع آن در سطح بازار توسط بازرسان اين سازمان در بازار شناسايي و جمع آوري شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در راستاي سياست هاي نظارتي سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليدكنندگان مبني بر نظارت دقيق و مستمر بر  ارائه كالاهاي وارداتي باكيفيت و استاندارد در سطح بازار با هدف رونق بخشيدن به توليدات داخلي،  حفظ حقوق عامه مردم و ساماندهي و ضابطه مندي بازار و با تعامل و هماهنگي سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي نسبت به شناسايي لامپ هاي كم مصرف وارداتي غيرمجاز و فاقد استاندارد و جمع آوري آنها از سطح بازار اقدام شد.
براساس اين گزارش طي بازرسي هاي به عمل آمده و انجام گشت هاي ويژه نظارتي و همچنين اقدامات صورت گرفته از سوي بازرسان اين سازمان و با هماهنگي و همكاري سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي در طرح جمع آوري لامپ هاي غيرمجاز 26 نوع لامپ با نام هاي تجاري فاقد كيفيت استاندارد شناسايي شد.
گفتني است: لامپ هاي كم مصرف با نام هاي تجارتي sun light ،safir  ،norin،super nama noor  و .... فاقد كيفيت و مقاير با استاندارد ملي است.
اين سازمان ضمن تاكيد بر پيگيري جدي تا جمع آوري تمامي لامپ هاي كم مصرف غيرمجاز از سطح بازار متذكر مي شود به منظور كنترل بازار و فراهم کردن زمينه براي ارائه خدمات مناسب به مصرف كنندگان از فعاليت واحدهاي متخلفي كه از قانون و مقررات سرپيچي كنند در سراسر كشور جلوگيري مي شود.
براساس اين گزارش از مصرف كنندگان درخواست مي شود با توجه به غيرواقعي بودن علائم درج شده بر روي بسته بندي لامپ هاي مذكور و پايين بودن عمر مفيد آنها از خريد لامپ هاي مذكور جددا خودداري كرده و در صورت مشاهده عرضه هر يك از برندهاي اعلام شده مي توانند از طريق سامانه ارتباطي 124 بازرسان اين سازمان را در شناسايي نام و نشان تجاري كالاهاي فاقد كيفيت و عوامل توزيع و فروش ياري رسانند./ک
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار