رئیس انتقال خون تهران از راه اندازی بخش تهیه پلاسما آفرزیس در انتقال خون تهران در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

 دکتر فاطمه نادعلی رئیس انتقال خون تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: آفرزیس یعنی اینکه هر فرآورده‌ای را می‌توانیم از خون جدا و استفاده کنیم.

وی افزود: در بخش پلاکت آفرزیس چند سالی است که فعالیت خود را آغاز کرده ایم اما هزینه تهیه تست‌های آن بسیار زیاد است و وقتی این ست‌ها توسط خود بیمار تهیه شود ما ضمانتی برای بالا بودن کیفیت فرآورده نداریم چرا که نمی‌دانیم کیسه‌ها در چه درجه حرارتی نگهداری می‌شود و آیا نشتی دارند یا خیر لذا این مسئله برای ما نگرانی ایجاد می‌کند و این مسئله لزوم تهیه ست‌ها توسط خود انتقال خون را دو چندان می‌کند این مسئله هم نیازمند تخصیص بودجه مناسب است.

نادعلی با بیان این مطالب تصریح کرد: پلاسما آفرزیس هم نیاز بسیاری از بیماران است و تعداد زیادی هم دستگاه داریم ولی اکثر این دستگاه‌ها نیازمند تعمیر هستند.

وی در ادامه با اشاره به نیاز بیمارستان‌ها به پلاسما آفرزیس اذعان داشت: در حال حاضر در حال بازسازی ساختمان در انتقال خون تهران هستیم تا بخش تهیه پلاسما آفرزیس را راه اندازی کنیم و از این طریق بخشی از نیازمندی شهر تهران را به فرآورده‌های خونی مرتفع کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۳ دستگاه آفرزیس در انتقال خون تهران وجود دارد و بیمارستان‌های حضرت رسول اکرم (ص) و امام خمینی این کار را انجام می‌دهند ولی متاسفانه این دستگاه‌ها نیاز به تعمیرات و بازسازی دارند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.