با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال میزان اعمال جراحی در بیمارستان‌ها افزایش پیدا کرده است که این افزایش میزان درخواست خون و فرآورده‌های خونی بیمارستان‌ها را افزایش می‌دهد.

دکتر فاطمه نادعلی رئیس انتقال خون تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در روزهای اخیر با کاهش دما و بارش برف میزان مراجعه مردم به پایگاه‌های اهدای خون نیز حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده که این کاهش مراجعه با افزایش درخواست بیماران خصوصا در روزهای پایانی هماهنگی ندارد.

وی افزود: در روزهای پایانی سال میزان اعمال جراحی نیز افزایش پیدا می‌کند در نتیجه میزان درخواست خون و گروه‌های خونی بیمارستان‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند، بنابراین کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون دست ما را برای پاسخگویی به تمام درخواست‌های خون و فرآورده‌های خونی بیمارستان‌ها خالی می‌گذارد.

رئیس انتقال خون تهران ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به نیاز مبرم و همیشگی بیماران به خون و فرآورده‌های خونی از شهروندان ایثارگری که نجات جان هم نوع را سرلوحه خویش قرار داده‌اند دعوت می‌نماییم که به منظور حفظ ذخایر خونی با همراه داشتن اصل کارت شناسایی (کارت کلی، شناسنامه و یا گواهینامه) به یکی از مراکز اهدای خون استان که آدرس آن در سایت www. tbtc. ir درج گردیده مراجعه نمایند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار