مدیر عامل انتقال خون ایران بدهی ۲۱۰ میلیاردی سازمان انتقال خون را با وجود تخصیص اعتبار ۷۰ میلیاردی یکی از معضلات این سازمان دانست.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر پورفتح ا... مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران در مراسم تکریم و معارفه روسای جدید و قدیم انتقال خون تهران با اشاره به اینکه در دو سال گذشته سازمان انتقال خون با معضلات بسیاری روبرو بوده گفت: یکی از بحث‌هایی که با معاون رئیس جمهور و مدیر بهداشت در میان گذاشته شد، بدهی ۲۱۰ میلیاردی سازمان انتقال خون در برابر اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی تخصیص داده شده سازمان است که رقم فاحشی است.

وی افزود: در سیستمی که بودجه آن دولتی است و رشد بودجه در آن زیاد نبوده و ۷۰ درصد بودجه هزینه مواد ملزومات است و با تورم افزایش پیدا می‌کند، این امر باعث معضل در انتقال خون می‌شود.

مدیر عامل انتقال خون ایران در ادامه تصریح کرد: معضل دیگر انتقال خون گسست مدیریتی است به طوری که هر کسی در هر مقطعی ساز خود را می‌زند و دکتر اسلامی در چنین شرایطی انتقال خون تهران را اداره کرد و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک مشکل مدیریتی نیز مرتفع شود.

پور فتح ا... با اشاره به افت شاخص‌های انتقال خون گفت: اهدای خون تهران سالانه ۳۷۰ هزار واحد بوده که این رقم در مقابل دو میلیون یکصد دریافت کننده امسال رشد چندانی نداشته و با کاهش 3.6 درصدی اهدای خون روبرو بوده است.


مدیر عامل انتقال خون ایران با اشاره به همسطح نبودن حقوق پرسنل انتقال خون با کارمندان بخش بهداشت و درمان گفت: قولی که وزیر بهداشت به ما داده‌ این است که حقوق و دستمزد پرسنل انتقال خون هم ردیف با سایر کارکنان بخش بهداشت و درمان باشد و پرسنل انتقال خون مانند پرستاران بخش خون در بیمارستان‌ها کارانه دریافت کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار