سناتور دموکرات "تیم کِین" از ایالت ویرجینیا دیشب گفت موضع اسرائیل در مورد مفاد قابل قبول برای توافق هسته‌ای نهایی با ایران همچنان به اندازه‌ای غیرمنعطف است که موجب اختلاف واشنگتن و تل‌آویو در مورد مزایای توافق موقت هسته‌ای در پاییز شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی المانیتور، سناتور دموکرات "تیم کِین" که هفته گذشته از اسرائیل، رام الله ، لبنان و مصر دیدار کرده است به خبرنگاران گفت : موضع مقامات اسرائیل، نه به غنی سازی، نه به سانتریفوژها و نه به برنامه تسلیحاتی است.

"کین" افزود: نتانیاهو هفته گذشته در اسرائیل در دیدار با وی و سناتور "آنگوس کینگ"  نماینده مستقل از ایالت مِین، در مورد طرح متوقف شده تحریم های ایران صحبتی نکرد.

کین خاطرنشان کرد: نتانیاهو سخنان قبلی اش را تکرار کرد. نتانیاهو ذره ای از این موضعش عقب‌نشینی نکرده که توافق موقت، عقیده ای بد است. در عین حال ، نتانیاهو اذعان کرد این توافق دیگر انجام شده است. نتانیاهو اکنون تمرکز خود را بر ساختار توافق نهایی معطوف کرده است تا به اهداف مورد نظرش دست پیدا کند و اینکه این توافق باید چه شکلی داشته باشد. نتانیاهو می داند اگر نتوانیم به توافقی مورد قبول دست پیدا کنیم ، وادار کردن کنگره به تصویب تحریم های بیشتر کار دشواری نیست.

نتانیاهو هفته آینده برای سخنرانی در "کمیته امور عمومی اسرائیل و آمریکا" و دیدار با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به واشنگتن می‌آید. کین معتقد است نتانیاهو در سخنرانی خود به جای صحبت در مورد طرح اقدام مشترک شش ماهه ای که از ماه گذشته اجرا می شود ، زمان زیادی را به صحبت درباره عناصر توافق نهایی و تضمین های مورد نیاز در آن اختصاص خواهد داد.

خبرنگاری از کین پرسید آیا از پاییز گذشته نشانه ای از تعدیل این مواضع حداکثری نتانیاهو بوجود آمده است که توافق هسته ای مورد قبول با ایران نباید با سانتریفوژها و غنی سازی در داخل ایران موافقت کند؟ پاسخ کین به این پرسش منفی بود.

کین گفت : من درک می کنم و اسرائیلی ها هم درک می کنند که این یک مذاکره است.در پایان ، ما این هدف مشترک را داریم که به راه حلی دیپلماتیک دست یابیم که در آن ایران سلاح هسته ای نداشته باشد.برای مشخص کردن دقیق اینکه چه چیز در مورد تحقیقات هسته ای مورد قبول است و چه چیزی ایران را به سلاح هسته ای نزدیک می کند و مورد قبول نیست ، مسائل مبهمی وجود دارد. دیدگاههای آمریکا و اسرائیل ممکن است اندکی متفاوت باشد و باید در این مورد گفتگو شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار