وزير راه و شهرسازي با اعلام اينكه تجهيز مالي طرح "مسكن مهر" در سال 93 متوقف نمي‌شود‌، گفت: هدف دولت متوقف كردن چاپ پول بدون پشتوانه و كنترل نقدينگي است و اين به معني توقف تجهيز منابع مالي نيست.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ عباس آخوندي در حاشيه مراسم گراميداشت روز مهندسي با بيان اينكه سال آينده پول بدون پشتوانه به هيچ يك از بخش‌هاي اقتصادي كشور تعلق نخواهد گرفت‌، اظهار داشت: اين به معني توقف تجهيز منابع مالي طرح مسكن مهر نيست.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر تاثير هدفمندي يارانه ها بر افزايش قيمت مسكن گفت: اقتصاد يك كل به هم پيوسته است و اجراي فاز دوم طرح هدفمندي يارانه ها نيز تاثير خود را به صورت يكپارچه بر اقتصاد كشور خواهد گذاشت اما از آنجايي كه سياست دولت كنترل حجم نقدينگي و چاپ نكردن پول بدون پشتوانه است ، فكر نمي كنم با آثار تورمي جديدي روبر شويم.

وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اينكه هدفمندي يارانه ها نوعي بازتوزيع بهينه منابع موجود براي افزايش كارايي اقتصاد است به سياست هاي ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري در خصوص اقتصاد مقاومتي اشاره كرد و افزود: اصلي ترين فهم من از سياستهاي ابلاغي افزايش قدرت رقابت اقتصاد ايران در سطح جهان است تا جايي كه از يك سو ميزان وابستگي به نفت كاهش يابد و از سوي ديگر در محيط هاي متفاوت اقتصادي پايداري اقتصاد ايران را نشان دهيم.

وي با اعلام اينكه در حوزه حمل و نقل ، مسكن، شهرسازي و ساختمان كمترين ميزان وابستگي بين المللي را داريم، تصريح كرد: ما هم اكنون نيز در راستاي اقتصاد مقاومتي در حال حركت هستيم و داراي قدرت افزايش توان ملي در اين بخش هستيم .

آخوندي در بخش ديگري از سخنانش به بازنگري طرح جامع مسكن نيز اشاره كرد و ادامه داد: با وجودي كه براي به اتمام رسيدن طرح‌هاي موجود بخش مسكن به يك سال زمان نياز داريم، مطالعات لازم براي بازنگري طرح جامع مسكن را با تعيين كارگروه هاي علمي شروع كرده ايم و اميدواريم به زودي شاهد دستاوردهاي آن نيز باشيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مسکن مهر ، متوقف ، تجهیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار