رییس سازمان کتابخانه‌‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت : در این نمایشگاه گنجینه ارزشمندی از دست‌نویس‌های کهن ، کتاب‌های چاپ سنگی و چاپی مربوط به آثار و نوشته‌های ابوجعفر محمد بن محمد بن حسن طوسی در نمایشگاهی علمی و فرهنگی و در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خراسان رضوی  ،  

وی بااشاره به  نگهداری گنجینه ارزشمندی از آثار دست‌نویس دانشمندان بزرگ جهان با موضوع علم ریاضیات و مهندسی و آثار و دست‌نویس‌های خواجه نصیرالدین طوسی در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی افزود : مجموعه‌ای از این آثار مانند فصول نصیریه ، بیست باب در معرفت اسطرلاب ، شرح اشارات ، تحریر کتاب الکره و الاسطوانه ، تحریر المساکین ، فرائض نصیریه ، تحریر اقلیدس و زبدۀ‌الهیئه ، گزینش شده و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

رییس سازمان کتابخانه‌‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت : این نمایشگاه از 5 تا 10 اسفند‌ماه ، صبح و بعد از ظهر در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و معنوی است.

یادآوری می شود : ابوجعفر محمد بن محمد بن حسن طوسی، مشهور به خواجه نصیرالدین طوسی در ۵ اسفند ۵۷۹ در توس به دنیا آمد و ۱۱ تیر ۶۵۳ در بغداد در گذشت.کُنیه‌اش «ابوجعفر» است و به القابی چون «نصیرالدین»، «محقّق طوسی»، «استاد البشر» و «خواجه» شهرت دارد./س


برچسب ها: مهندس ، طوسی ، آثار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.