مستند" از کویر تا دریا" به کار گردانی آرش اینانلو و تهیه کنندگی محمد علی اینانلو آماده پخش از شبکه مستند است.

محمد علی اینانلو تهیه کننده مستند" از کویر تا دریا" در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: در سال‌های قبل برنامه مستندی با عنوان "گردش" را از شبکه چهار سیما به روی آنتن بردیم و سال جدید مستند"گردش 93" را در 30 قسمت 5 دقیقه‌ای برای شبکه مستند تهیه و تولید کردیم.  
 


وی اظهار داشت: این مستند به کارگردانی آرش اینانلو هم‌اکنون مراحل فنی خود را به اتمام رسانده و موسیقی اولیه مستند" از کویر تا دریا" توسط فردین خلعتبری انجام گرفته است. 

وی اظهار داشت: این مستند برش کوتاهی از زیبایی‌های ایران را به تصویر می‌کشد که از بیابان و صحرا، پارک ملی توران در جنوب شرقی شاهرود شروع شده و از آنجا به صورت چرخش دایره‌ای شکل به پناهگاه حیات وحش "میان کاله" می‌رسد.

این مستندساز بیان کرد: به اعتقاد کارگردان این مستند این راه کوتاه‌ترین مسیری است که در دنیا، اقلیم‌های گوناگونی را در بر می‌گیرد و به همین دلیل نام این مستند را "از کویر تا دریا" نهادیم.  
 
وی یادآور شد: در بخشی از این مستند که از یکی از کویری‌ترین نقاط ایران شروع شده و به دشت، کوه‌های کویری، استپ و کوه‌های آهکی می‌رسد و در ادامه این مستند به پارک ملی گلستان،‌جنگل‌های هیرکانی، میان‌کاله و در نهایت به طبیعت ساحلی و دریایی می‌رسیم.  
 
وی افزود: مستند" از کویر تا دریا" اقلیم‌های گوناگون با پوشش گیاهی مختلف در پایین‌ترین نقطه کویر به نام گز، طلاق و اسکنبیل وجود دارد که در آن گیاهان استپی مثل دِرمَنِه و بالاتر از آن درختچه‌های زرشک، درخت اورس و در جنگل هیرکانی درخت بلوط و در کنار ساحل بوته‌ها و درختچه‌های ساحلی را می‌توان مشاهده نمود. 

وی با اشاره به اینکه از پرندگان در مناطق کویری و صحرایی توران می‌توان به هوبره، کولر، وبالاتر از آن پرندگانی نظیر کبک، عقاب، هما، و تیهو اشاره کرد، افزود: در این مستند نیم‌نگاهی به کبوترهای مناطق جنگلی و ساحلی چون دراج، قرقاول و پستاندارانی از جمله گورایرانی یوز ایرانی، جبیر، آهو، قوچ، میش وحشی کل، بز وحشی، گوزن، شوکا، گراز و شغال دارد و آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. 

وی در خصوص عوامل این مستند گفت: آرش اینانلو، البرز اینانلو، محمد و یوسف وهمیان، امیرنیک‌کار،‌عبدالرضا فرقانی، دکتر هدی پاسدار، فخر السادات غنی و بچه‌های موسسه طبیعت از افرادی هستند که در تهیه و تولید این مستند همکاری کردند.

انتهای پیام/ اس
برچسب ها: اورس ، پرندگان ، فیلم ، مستند ، دریا ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار