"سید محمد مهدی طباطبایی" گفت: فیلم‌های صد ثانیه‌ای مناسبتی با جهان پرشتاب امروز دارد و ضرورت بیان زندگی آینده است.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران صبح امروز نشست رسانه‌ای نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ 100 با حضور "سید محمد مهدی طباطبایی" دبیر هنری جشنواره، "علی قربانی" دبیر اجرای در سالن سوره مهر حوزه هنری برگزار شد.  
 

سید محمد طباطبایی دبیر هنری جشنواره ضمن اشاره به وقفه برگزاری نهمین دوره جشنواره عنوان کرد: جشنواره فیلم 100، از چهارشنبه 7 اسفند در 9 استان آغاز خواهد شد و اتفاق مبارک این جشنواره عنوان سینمای اخلاق است که فیلم صد ثانیه‌ای به آن آراسته شده‌ است.  
 
وی ادامه داد: فیلم  صد ثانیه‌ای همانند تک بیت در شعر است که هر دو حامل پیام به مخاطب هستند.  
 
طباطبایی فیلم صد ثانیه‌ای را ضرورت بیان زندگی آینده خواند و گفت: از آنجا که سرعت حرف اول را در جهان امروز می‌زند فیلم صد ثانیه‌ای و به طورکل فیلم‌های کوتاه باید پیام خود را در زمان کوتاه بیان کند.  
 
وی گفت: به راحتی می‌توان فیلم‌های صد‌ثانیه‌ای را در کنداکتور برنامه‌های تلویزیونی جا داد البته شبکه‌های تلویزیونی 1 مستند، آی فیلم و شبکه بین المللی ثقلین وعده کردند که فیلم‌های صد ثانیه‌ای را پخش کنند.  
 
طباطبایی در خصوص اتفاقی که برای اولین بار در این جشنواره رخ داد عنوان کرد: طبق استانداردهای جهانی جشنواره امسال برای اولین بار هیئت انتخاب فیلم ندارد و فیلم‌ها بر اساس نظر دبیر جشنواره و هیئت اجرایی انتخاب خواهند شد.  
 
وی با اشاره به جوایز بخشهای مختلف جشنواره بیان کرد: در بخش مسابقه ملی یک تندیس ، در بخش مستند یک تندیس و یک دیپلم افتخار، در بخش داستانی سه دیپلم و یک تندیس، در بخش انیمیشن دو دیپلم و یک تندیس در نظر گرفته شده، همچنین در بخش سینمای اخلاق از طرف سازمان سینمایی سوره از بین 22 فیلم اولی سی  و دومین جشنواره فیلم فجر سه برگزیده برای بازیگری، کارگردانی خواهیم داشت.  
 
طباطبایی در خصوص جایزه حمایتی جشنواره صدثانیه‌ای خاطر نشان کرد: مرکز گسترش مستند جایزه حمایتی برای فیلم برگزیده صد ثانیه‌ای در نظر گرفته که بر این اساس تا سقف 40 میلیون جایزه حمایتی داده خواهد شد.  
 
علی قربانی دبیر اجرایی جشنواره در ادامه نشست عنوان کرد: حدود یکسال دبیرخانه جشنواره برای ارسال آثار دایر بود و تعداد زیادی اثر برای ما ارسال شد به طوری که 40 کشور خارجی نیز برای جشنواره کار ارسال کردند.
 
وی ادامه داد: همزمان با تهران در 9 مرکز استانهایی چون خراسان شمالی،‌ زنجان، گلستان، مازندران، این فیلم‌ها اکران خواهد شد.  
 
همچنین در نظر داریم در کشورهای دوبی و امارات فیلم‌های صد ثانیه‌ای را اکران کنیم.  
 
قربانی با اشاره به جایزه ویژه 1404 عنوان کرد: یک جایزه ویژه 1404 در نظر گرفتیم اما به دلیل آنکه تعداد آثار قابل ملاحظه نبود تنها یک جایزه ویژه خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر کشورهای عمارات و دوبی تعاملاتی نیز با جشنواره‌های فیلم کوتاه ژاپن، استرالیا و پاکستان داشتیم تا فیلم‌های صدثانیه‌ای نیز در آنجا اکران شود.  
 

انتهای پیام / اس
برچسب ها: فیلم ، اکران ، جایزه ، ژاپن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار