آیا گیشه نوروز 93 شگفتی‌ساز خواهد شد؟

فصل بهار با شروع اکران فیلم‌های نوروزی چه سرنوشتی را پیش رو خواهد داشت؟

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ پس از پایان یافتن جشنواره فیلم فجر و در مدت کمتر از یک ماه مانده به آغاز اکران نوروزی سینماها،‌ گمانه‌زنی درباره فیلم‌هایی که نوروز 93 نمایش داده خواهند شد شدت یافته است، اما اکران برخی از فیلم‌ها همچون "طبقه حساس"، "چ" و "معراجی ها" قطعی شده است و باید دید با مشخص شدن وضعیت شورای صنفی تکلیف سایر سرگروه ها چگونه خواهد شد.

در سال‌های اخیر و با نگاهی به جدول فروش فیلم های نوروزی مشخص شده است که از میان پنج فیلمی که آغاز سال چراغ سینما را روشن می کنند تنها دو فیلم قدرت جذب مخاطب را دارند و سه فیلم بعدی فروشی کاملا معمولی یا ضعیف دارند البته ما نمی‌خواهیم نگاهی بدبینانه به این موضوع داشته باشیم اما باتوجه به بالابودن قیمت بلیت این موضوع طبیعی است که بهترین فیلم ها از نگاه مردم فروش بیش تری داشته باشند.
 
بنابر گزارش باشگاه خبرنگاران، با توجه به آنچه در جشنواره فیلم فجر دیدیم تعداد فیلم های پرفروش سال ۹۳ محدود است. آثاری که بالقوه بتوانند تماشاگر را به سالن سینما بیاورند اندک هستند و دیگر آثار با ارزش سینمای ایران تنها از طریق تبلیغات و حمایت رسانه ها می توانند به این مهم دست یابند. پخش کنندگان و تهیه کنندگان اگر منفعت فردی و مصالح کوتاه مدت را در نظر نگیرند و به فکر کلیت سینمای ایران باشند باید این را بدانند که اکران نوروزی نباید عرصه ای برای رقابت فیلم ها باشد و آنچه در توان سینما است در آن هزینه شود.
 
تقسیم درست فیلم ها در طول سال هم به نفع پخش کنندگان و سالن داران است، هم پیوند مخاطبان را با سینما قطع نمی کند. آنچه این روزها شنیده قطعیت پیدا کرد اکران نوروزی فیلم «معراجی‌ها» ساخته مسعود ده نمکی بود که از روز جمعه اکران خود را آغاز کرد و تاکنون نیز فروش خوبی را کسب کرده است.

«معراجی‌ها»

فیلم جدید مسعود ده‌نمکی که با تلاش زیاد به جشنواره رسید، پیش از آغاز جشنواره به عنوان یکی از فیلم‌های نوروزی معرفی شد و این روزها در پرده سینما قدس خود نمایی می کند.

در این فیلم اکبر عبدی ،محمد رضا شریفی نیا، حمید لولایی، رضا رویگری، دانیال عبادی، علی صادقی، سید جواد هاشمی، سیدمهرداد ضیایی، مهران رجبی، نیما شاهرخ شاهی، برزو ارجمند و ... بازی کرده‌اند و قرار است نسخه سریالی آن هم از خردادماه از تلویزیون پخش شود.



از میان فیلم هایی که در جشنواره فیلم فجر روی پرده رفتند آثاری عظیم مانند «چ»  به گفته رضا سعیدی‌پور مدیر سینما آزادی  با توجه به اینکه این فیلم در جشنواره فیلم فجر با استقبال بسیار خوبی روبرو شد و از طرف دیگر ابراهیم حاتمی کیا کارگردان این اثر هم از فیلمسازان صاحب نام سینمای ایران است، قطعا  اکران خوبی در نوروز 93 برای «چ» دارد.

«چ»

آخرین ساخته ابراهیم‌حاتمی‌کیا که در چند بخش جشنواره فیلم فجر نامزد و برگزیده جایزه سیمرغ نگاه ملی شد،‌ یکی دیگر از فیلم‌هایی است که اکران آن با سرگروهی سینما آزادی در نوروز قطعی شد.



در این فیلم که به سه روز از زندگی شهید چمران می‌پردازد،‌ فریبرز عرب‌نیا در نقش شهید چمران و بابک حمیدیان در نقش شهید وصالی ایفای نقش کرده‌اند که بابک حمیمدیان برای این نقش و بازی‌اش در «رستاخیز» جایزه سیمرغ بهترین نقش مکمل مرد را دریافت کرد.  
 
سینما استقلال نیز سروگروهی خود را در نوروز به فیلم «طبقه حساس» سپرد تا شاید با توجه به اقبال خوب او در جشنواره فیلم فجر در نوروز نیز بتواند فروش قابل قبولی را کسب کند.
 
«طبقه حساس»

جدیدترین ساخته کمال تبریزی که با استقبال خوبی هم در جشنواره روبرو شد و سیمرغ بلورین بهترین نقش اول مرد را هم برای رضا عطاران به ارمغان آورد.

در این فیلم به جز رضا عطاران، پانته‌آ بهرام،‌ پیمان قاسم‌خانی، بهاره رهنما و آزاده صمدی هم ایفای نقش می‌کنند.


با این وجود پس از پايان يافتن جشنواره فيلم فجر و در مدت کمتر از يک ماه مانده به آغاز اکران نوروزي سينماها،‌ گمانه‌زني درباره فيلم‌هايي که هنوز برای نوروز 93 مشخص نشده است بسیار است چراکه هنوز 2 سرگروه دیگر سینمایی فیلم های خود را مشخص نکردند اما فیلم هایی چون «ميهمان داريم» يا «فرشته‌ها با هم مي‌آيند»، «آرايش غليظ» و  «آتيش‌بازي»‌ از جمله فيلم‌هایی است که برای اکران نوروز درباره آنها گمانه زنی ها بیشتر وجود دارد با این حال هنوز فیلمی به صورت قطعی اعلام نشده است.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار