استاندار اردبیل گفت: 20 شرکت دانش‌بنیان در اردبیل فعالیت می‌کنند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش امروز در جلسه هماهنگی برگزاری اولین همایش ملی و تخصصی آشنایی با فرصت‌های کشاورزی، امنیت غذایی، محصول سالم و ارگانیک اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر دو اصل تاکید دارند ابتدا اینکه اقتصاد را مردمی کنیم و دوم اینکه اداره مملکت باید براساس علم باشد که البته در دنیا نیز چنین است.

وی گفت: دولت‌هایی که به‌ صورت متمرکز وارد فعالیت‌های اقتصادی شده‌اند موفق بوده‌اند به طوری که اتحاد جماهیر شوروی سابق و کشورهای کمونیست با اداره امور اقتصادی به صورت مردمی به موفقیت‌های مطلوبی دست یافته‌اند.

خدابخش حضور مردم در تمام زمینه‌ها را ضروری دانست و افزود: کشاورزی و گردشگری دو محور توسعه استان اردبیل است که باید از این پتانسیل و ظرفیت استفاده کرد.

استاندار اردبیل همچنین تصریح کرد: استان اردبیل دومین استان در زمینه تولید سیب‌زمینی در کشور است که البته بحث‌های متعددی در خصوص این محصول وجود داردو امنیت غذایی از جمله این مباحث است.

خدابخش مردمی کردن اقتصاد را امری ضروری اعلام کرد و بیان داشت: سیاستگذاری، فراهم کردن زیر‌ساخت‌ها و انجام تحقیقات و حمایت از کشاورزان بر عهده دولت است.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه گام‌هایی در راستای استفاده از علم در شرکت‌های دانش‌‌بنیان برداشته شده است، تاکید کرد: 20 شرکت دانش‌بنیان در استان در حال فعالیت است که طی جلسه‌ای که با معاون فناوری و اطلاعات رئیس جمهور انجام گرفت قرار شد بهاین شرکت‌ها و حتی به شرکت‌های دانش‌بنیانی که مشکلات مالی دارند با گرفتن سفته از آنها تسهیلات مالی ارائه شود تا زمینه برای فعالیت بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود.

خدابخش در ادامه ابراز داشت: هدف ما همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید دارند رضای الهی است و باید تمام دستگاه‌های اجرایی دست به دست هم دهند تا رشد و توسعه استان هر چه بیشتر اتفاق بیفتد و فعالیت‌ها در مسیر جلب رضای الهی باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، دانش ، بنیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.