مشاور ارشد وزیر ارشاد گفت : امیدورام روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان های تابعه آن با مولفه ها و آسیب شناسی آن در آینده شاهد تحولات عمیق و ژرفی شود .

 به گزارش  حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد مهدی مظاهری مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که صبح امروز در همایش سالانه ی روابط عمومی های "وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی" در هتل ارم سخن می گفت ضمن بیان این مطلب افزود: روابط عمومی که با اخلاق و حرفه مفهوم پیدا می کند موجب رشد و توسعه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می شود.
 
وی گفت: روابط عمومی با تکرار  حرف های گذشته رشد نمی کند و اگر درروابط عمومی سازمان ها و نهادها کلیشه ای عمل کنیم دچار عقب ماندگی می شویم زیرا جهان در حال گذار است و ضروری است از فرصت های پیش رو بهتر استفاده کنیم.
 
مظاهری با اشاره به مشکلات فرهنگی جامعه افزود: بر خلاف خیلی که معتقدند مشکلات جامعه اقتصادی و سیاسی است اما آن چیزی که موجب عقب ماندگی هر جامعه ای می شود مسایل فرهنگی است.
 
وی افزود: اگر باورها ی ما صادق نباشد و عواطف ما به جا  و معقول نباشد دچار مشکلات فرهنگی می شویم. و نقش بی بدیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اینجا روشن می شود که باید روابط عمومی آن و روابط عمومی های سازمان های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسایل اصلی را تشخیص دهند و اجازه ندهند برخی مساله نماها و شبهه نماها موجب کنار گذاردن وظایف اصلی وزارتخانه شوند و آن را دچار تنش کنند.
 
مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به برخی وظایف روابط عمومی ها ادامه داد: روابط عمومی ها باید در جامعه نسبت به سازمان خود اعتماد آفرینی کنند تا ارتباط محیط و مخاطب را در ایجاد رابطه آسان افزایش دهند.
 
وی با اشاره به حرفه ای و اخلاقی بودن روابط عمومی ها گفت: روابط عمومی یکپارچه می تواند با تلاش علمی و نظام مند خود وضعیت اخلاقی سازمان را از نامطلوب به مطلوب و از خوب به عالی جهت دهد.
 
مظاهری افزود: باید برای توسعه یافتگی اخلاق در روابط عمومی های یکپارچه , پیوند مدیریت روابط عمومی با مراکز علمی و دانشگاهی توجه شود .
 
وی با اشاره به ضرورت هماهنگ و یکپارچه عمل کردن روابط عمومی ها در حوزه پیام و ابزار گفت: روابط عمومی ها باید در قالب های متنوع با یکدیگر همنوا باشند به طوری که همزمان در تمام کشور یک صدای واحد از روابط عمومی ها به گوش برسد و از ایجاد تفرقه و چند صدایی شدن پرهیز  و در حوزه ابزار از همه تاکتیک ها و برنامه های به روز برای رسیدن به اهداف سازمان استفاده شود.
 
مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم و درک مشترک از مفاهیم و وظایف روابط عمومی، یکپارچگی، تعریف فرآیند مرتبط با عمده ترین فعالیت های سازمان و ... را از جمله وظایف روابط عمومی ها دانست و افزود: روابط عمومی نهادی است که ضمن انجام رسالت خود در اطلاع رسانی برای مخاطبان خود باید با آخرین دستآوردهای روز آشنایی داشته باشد.
 
وی گفت: روابط عمومی ها علاوه بر انجام وظایف خود ضروری است به دنبال ایجاد روابط عمومی الکترونیک، هوشمند، مجازی و دیجیتالی باشند و دیگران را نیز به آن ترغیب کنند.
 
مظاهری در پایان تفاهم، صداقت، داشتن منافع مشترک، امانت داری، حفاظت از کرامت و شخصیت انسانی و داشتن انصاف را از جمله مولفه های اخلاق در روابط عمومی ها برشمرد و اظهار کرد: امیدوارم با ایجاد بسترهای مناسب به پویایی حرفه روابط عمومی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان های تابعه آن باشیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.