نحوه انجام معاملات ۱۴ نماد معاملاتی بازار پایه از ابتدای هفته آینده تغییر خواهد کرد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، نحوه انجام معاملات 14 نماد معاملاتی در بازار پایه که قرار بود از اول اسفند به صورت توافقی معامله شوند، از ابتدای هفته آینده از حالت عادی به حالت توافقی تغییر می‌کند.
 
بر این اساس انجام معاملات نمادهای معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری چشم‌انداز توسعه شمال (وشمال)، مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان (واحیا)، صنایع پتروشیمی دهدشت (دهدشت)، پتروشیمی کازرون (کازرو)، کود شیمیایی اوره لردگان (شلرد)، پتروشیمی ممسنی (ممسنی)، صنایع پتروشیمی زنجان (زنجان)، توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد (بمیلا)، بازرگانی و صنعتی آینده‌سازان بهشت پارس (آینده)، تکادو (وکادو)، سیمان مجد خواف (سخواف)، مجتمع سیمان غرب آسیا (سجام)، رهشاد سپاهان (حرهشا) صنعتی دریایی ایران (خصدرا) در بازار پایه عادی در پایان معاملات امروز متوقف شد و ثبت معاملات توافقی آنها از ابتدای هفته آینده انجام خواهد گرفت.
 
همچنین در پایان معاملات آخرین روز معاملاتی بهمن‌ماه در بازارهای فرابورس 101.29 میلیون ورقه به ارزش بیش از 1222 میلیارد ریال در 20 هزار و 4 دفعه مبادله شد. در میان شرکت‌های فرابورسی بیشترین حجم معاملات به داد و ستد 14.47 میلیون سهم بانک دی اختصاص داشت و پالایش نفت لاوان با 93.64 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کرد.
 
آیفکس نیز در آخرین روز بهمن‌ماه و در روزی که اغلب نمادها در فرابورس افزایش قیمت را تجربه کردند، 12.5 واحد معادل 1.66 درصد رشد کرد و در 763.7 واحد ثابت شد.
 
بر اساس این گزارش افرانت، بیمه سامان، سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین، سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق شاهد بیشترین افزایش قیمت بودند و در مقابل صنعتی مینو، پتروشیمی کازرون، صنعتی دریایی ایران بیشترین کاهش را تجربه کردند.
 
همچنین در بازار ابزارهای نوین مالی و در معاملات ETF، بیشترین حجم به معامله 105 هزار و 275 واحد به ارزش 990 میلیارد ریال صندوق قابل معامله اطلس اختصاص یافت و در بازار اوراق با درآمد ثابت هم شاهد دست به دست شدن 364 هزار و 920 برگه اجاره مپنا بودیم.
 
قیمت اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن هم نسبت به روز گذشته با کاهش قیمت مواجه شد و هر برگ 5 میلیون ریالی این اوراق در بازه قیمت 580 تا 620 هزار ریال به معامله رسید.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، فرابورس ، نماد ، شاخص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار