ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره ملی حرکت در رابطه با انجمن های علمی کشور و معضلات موجود در این زمینه سخنرانی نمود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران جوان ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره ملی حرکت که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد در رابطه با انجمن های علمی کشور گفت: انجمن‌های علمی جمع‌های بسیار ارزشمند و پیشگام نهضت علمی و جهاد علمی هستند و باید قدر این سرمایه‌های ارزشمند را بدانیم.

وی ضمن اشاره به لزوم حمایت از حرکت‌های انجمن‌های علمی افزود: ما می‌توانیم امیدوار باشیم که در شرایط کنونی شاهد رشد جهشی در حرکت‌های علمی به ویژه "حرکت‌های علمی دانشجویی" باشیم.

هاشمی افزود: بدون شک استعدادها، توان‌ها و سرمایه‌های انسانی و علمی ما نسبت به خروجی و محصول ما توازن ندارد و آن چیزی که به عنوان خروجی در حوزه فناوری می‌بینید با آن چیزی که داریم متناسب نیست یعنی به میزانی که اندیشمند و دانشمند در دانشگاه داریم، محصول و خروجی در جامعه نداریم.

وی در ادامه بیان کرد: برای حل این مشکلی که گفته شد باید تجمعاتی تحت عنوان اجتماع علمی شکل بگیرد و در این اجتماع اندیشمندان با هم تعامل داشته باشند و بین آنها هم‌افزایی به وجود بیاید.‌ اگر در دانشگاه‌ها اجتماع علمی وجود دارد بسیار ضعیف عمل کرده است و باید با رفع نواقص خود فعالیت کنند در این صورت و با شکل‌گیری این اجتماعات علمی و تقویت آنها محصولات به شکل قابل توجهی در کوتاه‌مدت رشد خواهد کرد.

وی در رابطه با راهکارهای مورد نظر در این زمینه گفت:راهکاری که برای شکل‌گیری این اجتماعات دارم این است که اساتید دانشگاه‌ها، محققان، دانشجویان و ... به هم وصل شوند، دانشجویان خلاق و دانشمندان جوان می‌توانند حلقه‌های اتصال این موضوع باشند.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت کشور باید متکی به علم باشد و دانشجویان و انجمن‌های علمی می‌توانند کمک زیادی به این موضوع کنند.

وی در پایان ضمن اشاره به اینکه کسانی که کار علمی می‌کنند مطمئنا رضایت الهی را کسب خواهند کرد، گفت: همانگونه که پیامبر اکرم(ص) فرمودند کار عبادت است.تقویت و رشد و اعتلای انجمن‌های علمی از اولویت‌های ما در وزارتخانه است.

انتهای پیام/
برچسب ها: انجمن ، علمی ، دانشگاه ، جهاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار