دبیر کمیته تخصصی استاندارد بتن استان خوزستان گفت: استفاده از این بتن جدید با توجه به وضعیت معادن و مصالح موجود استان و توان تولید انبوه و صنعتی واحدهای تولیدی استان در ساخت آن، توصیه می‏ شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ غلامرضا مندل زاده گفت: از موضوعات مورد بررسی در این کمیته رفع این نقص بصورت ریشه‏ ای بود که با بررسی و سنجش توان تولید صنعتی واحدهای تولید بتن آماده، استفاده از بتن خود تراکم  (SCC) به عنوان یک راه حل مناسب و اقتصادی مشخص گردید.

وی افزود: از ویژگی های آن سیالیت بالا، مقاومت فشاری بالا و ظاهر صاف و صیقلی، عدم نیاز به ویبره و پخش کردن و قابلیت پمپ شدن بسیار عالی آن می‏ باشد.

دبیر کمیته تخصصی استاندارد بتن استان خوزستان اظهار کرد: از جمله مشکلات عمومی بتن ریزی در ساخت و سازهای شهری خصوصاً در صورت استفاده از پمپ اجرای عملیات بتن‏ ریزی در طبقات بالا، سفت بودن بتن، استهلاک بالای دستگاه‏ های انتقال بتن و نیز مشکلات در پخش و توزیع یکنواخت این سیال در ارتفاع بالای ساختمان ها می‏ باشد. این موضوع متاسفانه در اجرا منجر به نواقص عمده در مقاومت، دوام و پایداری بتن سخت شده ساختمان می‏ گردد که ظرفیت باربری سازه را کاهش می‏ دهد.
 
مندل زاده در پایان گفت: از سازندگان، پیمانکاران، مشاوران و مهندسین محترم فعال در بخش ساختمان درخواست می‏ شود جهت استفاده از ظرفیت تولید مصالح نوین در استان و بهبود کیفیت ساخت و سازهای بتنی استفاده از این نوع بتن را در دستورکار ساخت و سازهای خود قرار دهند. /س


 

 


برچسب ها: بتن ، خودتراکم ، ساختمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.