گروه‌های تکفیری بین شیعیان و سنی‌ها تفاوتی قائل نیستند و همه کسانی را که از اندیشه آنها پیروی نمی‌کنند، تکفیر می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المنار، گزارشگر  این شبکه تلویزیونی درباره فعالیت تکفیریها در منطقه گفت: گروه‌های تکفیری بین شیعیان و سنی‌ها تفاوتی قائل نیستند و همه کسانی را که از اندیشه آنها پیروی نمی‌کنند، تکفیر می‌کنند. گروهی از افراد در شهر حلب به نماز دیر رسیدند و از نظر آنها اینان مستحق شلاق خوردن هستند.

در چند سال گذشته القاعده بسیاری از شخصیت‌های میانه روی اهل تسنن را در عراق ترور کرد. 

در ادامه این گزارش آمده است: با وجود آنکه کنترل نوار غزه در دست حماس است، یکی از گروه های تکفیری به نام «سربازان انصارالله» از مسجدی در غزه تشکیل امارت اسلامی را اعلام کردند. حماس پس از فتواهای تکفیری با این گروه مقابله کرد. آنها حتی جنبش حماس را هم تکفیر کردند. "ابومحمد المقدسی" نظریه پرداز گروههای تروریستی و تکفیری جنبش حماس را شاخه نظامی اخوان المسلمین می‌داند و معتقد است این گروه در ضلالت و گمراهی قرار دارد. 

گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: در پاکستان و افغانستان هم شرایط متفاوت نیست و این دو کشور هم شاهد حمله به مساجد و قتل رهبران اهل تسنن از جمله "احمد شاه مسعود" تا "برهان الدین ربانی" بود. در این شرایط این سوال مطرح است که این گروه‌ها برای لبنان چه طرحی در نظر دارند؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار