اكبر تركان مشاور ارشد رئيس جمهور و دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در بازديد از گمركات استان آذربايجان غربي، دستور احداث خط دوم ورود و خروج كالاهاي ترانزيتي در گمرك بازرگان را صادر كرد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل ازگمرك، اكبر تركان كه در رأس هيئتي به منظور بازديد از منطقه آزاد تجاري – صنعتي ماكو به اين استان سفر كرده بود، ضمن بازديد از گمركات بازرگان و ساري‌سو از نزديك با مسائل و مشكلات اين گمركات آشنا شد.

مشاور ارشد رئيس جمهور و دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در اين بازديد گفت: گمرك مي‌تواند تأثير مهمي در رونق اقتصادي منطقه آذربايجان غربي داشته باشد.

ناظر گمركات استان آذربايجان غربي نيز گفت: اضافه شدن يك خط براي ورود و خروج كاميون‌هاي ترانزيتي در گمرك بازرگان و صدور دستور اجرايي شدن اين پروژه از سوي مشاور ارشد رئيس جمهور از نتايج بازديد مهندس تركان از گمركات استان بود.

ميرهاشم سيداحمدي افزود: اجرايي شدن اين طرح مي‌تواند نقش مهمي در كاهش بار ترافيكي مرز بازرگان داشته باشد.

وي فعال‌سازي بازارچه قديمي پلدشت را از ديگر دستاوردهاي سفر مشاور ارشد رئيس جمهور عنوان كرد و افزود: لازم است موانع فني و گمركي موجود براي راه‌اندازي مجدد اين بازارچه مورد بررسي و ارزيابي قرار گيرد تا بخشي از زيرساخت‌هاي لازم جهت سرمايه‌گذاري در اين منطقه مهيا شود.


انتهاي پيام/

برچسب ها: واردات ، صادرات ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار