برطبق آمارها:

15 درصد افراد جامعه دچار "سندرم روده تحریک پذیر" هستند

بر طبق آمارها، نزدیک به 15 درصد افراد جامعه دچار "سندرم روده تحریک پذیر بوده و اغلب آنها از بیماری خود آگاهی کافی و لازم را ندارند.

نادر شریف زاده متخصص بیماری های گوارشی در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سندرم روده تحریک پذیر نوعی اختلال است که در آن حرکات غیر ارادی روده ها کم یا زیاد شده و نظم طبیعی آن از دست می رود.

وی افزود: در "سندرم روده تحریک پذیر"، ماهیچه های صاف روده ها گاهی به طور غیر عادی انقباض های طولانی و شدیدی پیدا می کنند و این انقباض ها در مواردی می توانند به صورت ناگهانی بروز کند.

شریف زاده با بیان اینکه درصد قابل ملاحظه ای از افراد جامعه درگیر "سندرم روده تحریک پذیر" هستند، تاکید کرد: برطبق آمارها، نزدیک به 15 درصد افراد جامعه دچار سندرم روده تحریک پذیر بوده و اغلب آنها از بیماری خود آگاهی کافی و لازم را ندارند.

وی با اشاره به اینکه" سندرم روده تحریک پذیر" با استرس و سایر فشارهای روحی و روانی در ارتباط است، یادآور شد: درصد بالایی از مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر، اختلالات خفیف روحی دارند و هنگام استرس های روحی و روانی، علائم و مشکلات روده ای آنها شدیدتر می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: سندروم ، روده ، تحریک ، انقباض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار