رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: ما باید مراقب باشیم زیرا ترورهای دشمن به سال 88 برنمی‌گردد؛ دشمنان خواستند از شهادت علیمحمدی استفاده‌های سیاسی کنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "فریدون عباسی" استاد دانشگاه و رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در یادواره شهدای علم و فناوری که به مناسبت گرامیداشت شهیدان "شهریاری"، "علیمحمدی"، "رضایی‌نژاد" در دانشگاه علم و فرهنگ وابسته به جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار داشت: شهید شهریاری در موقعی که می‌توانست رئیس دانشگاه شود، نشد و در موقعی که می‌توانست کارسازتر باشد از وی استفاده مناسب نشد.  
 
وی افزود: "شهید علیمحمدی" وقتی برای حضور در هیات علمی پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای دعوت شد شرایط برای وی فراهم نبود و با توصیه من مسئولیت را نپذیرفت زیرا هیچ اختیاری برای پیشبرد صنعت هسته‌ای نداشت.  
 
عباسی با اشاره به اینکه هنوز فرصت‌ها باقی است، تصریح کرد: لشکر جوان علمی ما حرکت کرده و جلوی مهاجرت فکر را تا حد خوبی گرفته‌ایم.  
 
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی افزود: شخصا اعتقاد ندارم کسی در خارج از کشور تحصیل نکند بلکه باید از علم بشری استفاده کرد اما ما باید دانش را در داخل ارتقا دهیم و تا موقعی که نیروهای فکری ما در خارج برای دیگران فکر کنند در داخل برای نگه‌داشتن آنها مشکل داریم.  
 
وی اظهار داشت: راهکار این موضوع این است که نیازهای کشور را ببینیم، آدم‌های ترسو که می‌خواهند از افکار دیگران استفاده کنند موفق نمی‌شوند بلکه آدم‌‌های شجاعی که می‌توانند به دل پدیده‌های ناشناخته بزنند باید اختیارات به دست بگیرند.  
 
عباسی بیان داشت:‌ این شهدا انسان‌های عادی جامعه بودند اما توانستند بر نفس خود غلبه کنند، بخل نداشته باشند و به فرمایش امام علی (ع) راس علم را تواضع بدانند و زکات علم را نشر دادن آن بدهند.  
 
این استاد دانشگاه تصریح کرد: شهیدان شهریاری، تهرانی‌مقدم، رضایی‌نژاد، احمدی روشن و علیمحمدی یکدیگر را پیدا کرده‌اند و از اینکه بگویند نمی‌دانیم، نترسیدند.  
 
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ادامه داد: در یک کنفرانس علمی "شهید رضایی‌نژاد" را در برابر "شهید علیمحمدی" و یک پروفسور دیگر قرار داده بودند در حالی که "شهید علیمحمدی" گفت؛ رضایی‌نژاد چقدر خوب است اما آن پرفسور دیگر گفت مرا با مدرک استاد تمامی در مقابل یک جوان فوق لیسانس گذاشته‌اند.  
 
وی تصریح کرد:‌ بعضی مواقع این مدارک برای ما حجاب و باعث می‌شود دیگران را حذف کنیم."شهید علیمحمدی" حتی در اتومبیل نیز اوقات خود را به بطالت نمی‌گذراند.  
 
این استاد دانشگاه افزود: بعد از شهادت رضایی‌نژاد به او دکتری افتخاری دادند در حالی که من به نزد برخی افراد مانند وزیر علوم وقت و معاون دانشجویی رفتم تا بگذارند فوق لیسانس او را که دوره مشترکی با آلمان داشت در داخل دفاع کنند.  
 
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: شهیدان شهریاری و تهرانی مقدم هر دو معتقد به ظهور آقا امام زمان (عج) بودند و شهید تهرانی‌مقدم مشکل خود را به شهید شهریاری گفت تا به وی کمک کند.  
 
وی تصریح کرد:‌ رشدی که در همه زمینه‌های علمی داشته‌ایم باعث پیشرفت کشور شده لذا اگر ما در علوم مختلف پیشرفت نمی‌کردیم در رشته هسته‌ای هم پیشرفتی نداشتیم.  
 
عباسی گفت: ما باید مراقب باشیم زیرا ترورهای دشمن به سال 88 برنمی‌گردد؛ دشمنان خواستند از شهادت علیمحمدی استفاده‌های سیاسی کنند، دشمن نقشه کشید که وی را حذف کند و گردن نظام جمهوری اسلامی بیاندازد و یا درباره ترور شهید رضایی‌نژاد مسائل قومی و خانوادگی را مطرح کردند که در شأن جامعه علمی نبود.  
 
این استاد دانشگاه اظهار داشت: ما باید بدانیم دشمن از سال‌ها پیش و حتی دستگاه جاسوسی MI6 انگلیس روی این افراد کار کرده بودند و حتی منافقین محل کار شهید رضایی‌نژاد را در رسانه‌های خود نشان داده بودند.  
 
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی تصریح کرد:‌ حتی سفر عمره‌ای که شهید علیمحمدی به مکه رفته بود از دید انگلیسی‌ها پنهان نمانده بود و حتی در غیبت دو هفته‌ای وی از اساتید در این باره سوال کرده بودند.  
 
وی بیان داشت: شهید علیمحمدی می‌گفت من در عمره توسط ماموران مخفی در لباس ماموران عربستان تعقیب می‌شدم، البته دستگاه‌های حساس ما باور نمی‌کردند و می‌گفتند ممکن است دکتر دچار توهم شده باشد اما من می‌گفتم وی انسان هوشمندی است.
 
عباسی افزود: حتی اتاق بنده و شهید شهریاری را چک کردند که محافظ داریم یا نه؛‌ لذا من فکر می‌کنم ما یک مقدار آدم‌های خوبی هستیم و خیال می‌کنیم دشمن هم خوب است و مسئولان ما فکر نمی‌کردند پیشرف علمی ما ممکن است اینقدر برای دشمن خطرساز باشد.  
 
این استاد دانشگاه اظهار داشت:‌ بنده، خدای ناکرده قصد تضعیف دوستان امنیتی را ندارم اما در دانشگاه‌ها نیز ممکن ما اشتباه کنیم.  
 
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: به دلیل اینکه انرژی هسته‌ای شاخص علم و فناوری ما در برابر خارج از کشور بود دشمنان متخصصان این رشته را از راس علمی یا مهندسین یا امور پشتیبانی و بازرگانی مورد هدف قرار دادند.  
 
وی ادامه داد:‌ طبق برنامه دشمنان ما باید تلفات بیشتری می‌دادیم و ترورهای گسترده‌تری در پیش داشتیم اما این شهیدان به عنوان پیش‌قراولان هسته‌ای به دستگاه‌های امنیتی گوشزد کردند که این موضوع وجود دارد.  
 
عباسی افزود: شهید احمدی روشن فارغ‌التحصیل دانشگاه شریف و از استعدادهای درخشان ما بود و برخی به اشتباه او را معاون بازرگانی می‌نامند در حالی که وی برنامه‌ریزی کرده و بخش خصوصی را راهنمایی کرد تا مواد صنعت هسته‌ای را تولید کند و ما را در زمان تحریم از خرید خارجی بی‌نیاز کند و همین موضوع خشم دشمن را می‌آفریند.  
 
این استاد دانشگاه با اشاره به تربیت مدیران جسور که از دوران دفاع مقدس شکل گرفته است، بیان داشت: ما جهشی کردیم که بر لبه جهان دوم قرار بگیریم که با تحریم مواجه شدیم و به دانشجویان ما اجازه تحصیل در برخی رشته‌های خاص در خارج از کشور را ندادند.  
 
وی خاطرنشان کرد: ما دستاوردهای خوبی داشته‌ایم و در منطقه تبدیل به قدرت برتر شده‌ایم و در زمینه‌های جمعیت، اقتصاد، صنعت، کشاورزی، توریسم و ... ظرفیت‌های بسیاری خوبی داریم و به یک قدرت جهانی تبدیل شده و رو به رشد هستیم.  
 
انتهای پیام/  
 
 

برچسب ها: عباسی ، استاد ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار