"اندرو تیبلر" از برنامه عرب "پولیتکس" در موسسه واشنگتن درباره شکست گفتگوهای ژنو گفت: آمریکا و عربستان عمده تامین تسلیحاتی و مالی شورشیان سوریه را به عهده دارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، تیبلر درباره شکست گفتگوهای سوریه گفت: غرب می‌خواست این گفتگوها را بر اساس توافقنامه "ژنو1" در 2012 یعنی استقرار دولت انتقالی برگزار شود ولی دولت اسد اصلا نمی‌خواهد در این خصوص صحبت کند.

وی درباره کمک‌رسانی عربستان به شورشیان گفت در چند ماه آینده، پیش بینی من این است که تلفات انسانی به سرعت افزایش یابد؛ در حال حاضر آمار نیز نشان می دهد این وضعیت رو به وخامت گذاشته است

وی درباره محدودیت های دولت سوریه برای انتقال تسلیحات شیمیایی و انجام تعهدات خود گفت: 11 درصد از کل مواد شیمیایی که باید از این کشور خارج می‌شد، خارج شده است. 

وی ادامه داد همه چیز باید تا سی‌ام ژوئن حل‌وفصل شود و این روز تقابل است؛ رئیس جمهور اسد می‌بایست تا هفتم ژوئیه بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود.

تیبلر گفت: "وال استریت ژورنال" خبر داد که عربستان سعودی در حال تامین موشک‌های دوش‌انداز برای شورشیان است و آمریکا نیز حقوق کسانی را که در جنوب دمشق و نزدیکی مرز اسرئیل می‌جنگند، می‌پردازد. 

وی افزود باید دید اینها تا چه اندازه جوابگو خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار