رئيس شوراي عالي استان‌ها گفت: بر اساس آخرين آمارها 71 درصد مردم ايران شهرنشين هستند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

مهدي چمران در نشست با مسئولان قزوين اظهار داشت: فلسفه شوراها براي خدمت و تعامل مستقيم با مردم است و بايد گفت شوراها خط مقدم ارتباط دولت با شهروندان به شمار مي‌رود.

چمران افزود: تنظيم مسايل اجرايي کشور با حضور مردم ارزشمند است چون اصل مردم هستند و خداوند متعال خدمت به خلق را جزو ارزنده‌ترين کارها مي‌داند.

وي با اعلام اينکه بر اساس آخرين آمارها 71 درصد مردم ايران شهرنشين هستند افزود: در 25 هزار روستا در کشور شوراي روستا وجود دارد که نعمت بزرگي است و نتوانسته‌ايم به آنها به درستي بپردازيم.

عضو شوراي شهر تهران با اظهار اينکه حرکت جمعيت روستاها به شهرها موجب بروز انواع مشکلات سياسي اقتصادي، نابساماني و ناهنجاري‌هاي اجتماعي است، تصريح کرد: در اين بين بايد به شوراي روستاها توجه بيشتري شود و استانداران، فرمانداران و بخشداران در ارتقاي جايگاه شوراي روستاها بايد همت بيشتري کنند.

رئيس شوراي عالي استان‌ها اظهار کرد: با توجه به فقدان درآمدهاي پايدار شهرداري‌ها اخذ درآمدها در حال افول است و اين امکان که شهرداري‌ها در سال آتي با مشکل مواجه شوند بسيار است.

چمران با اشاره به ديدگاه خوب رئيس جمهور و وزير کشور و وزير راه و شهرسازي گفت: اميد است دولت جديد همکاري نزديکي با شوراها داشته باشد./


 

برچسب ها: جمعیت ، کشور ، شهرنشین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.