قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال مطالعه برای آزادسازی کامل نرخ بلیت هواپیما در دو مسیر هستیم كه تا قبل از نوروز امسال، در چند مسیر، نرخ‌های بلیت هواپیما به صورت رسمی و البته آزمایشی، متنوع می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علی محمد نوریان امروز در حاشیه دومین همایش توسعه حمل و نقل چند وجهی و صنایع وابسته در شبکه تجارت ملی و بین‌المللی، در جمع خبرنگاران درباره آزادسازی نرخ‌های بلیت هواپیما، گفت: براساس ماده 161 قانون برنامه موظف هستیم ابتدا متنوع‌سازی نرخ‌های بلیت هواپیما و سپس آزادسازی آن را اجرا کنیم.

وي ادامه داد: با کمک تیمی متشکل از بخش خصوصی، دست‌اندرکار صنعت حمل و نقل هوایی و بخش دولتی، در کنار فعالیت کمیته پیگیر موضوع متنوع‌سازی و آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، این موضوع در مرحله نهایی قرار دارد.

نوريان با اشاره به اينكه تا قبل از عيد به صورت آزمایشی و پایلوت در چند مسیر ازاد سازي اجرا خواهد شد، گفت: در مسیرهای پرتردد، موضوع متنوع‌سازی نرخ بلیت هواپیما به صورت رسمی عملیاتی می‌شود.

نوریان بیان کرد: هم اكنون متنوع‌سازی و آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اجرا می‌شود اما به صورت رسمی نیست .

وي افزود: آزادسازی نرخ‌ها موجب کاهش هزینه شرکت‌ها، افزایش درآمد آنها و طبیعتاً رشد کیفیت خدمات و رشد نوسازی ناوگان خواهد شد.

نوریان بیان کرد: نوسازی ناوگان قطعاً هزینه زیادی می‌طلبد، بنابراین باید این سیاست‌های نظیر آزادسازی، پیاده شود تا برای شرکت‌های هواپیمایی ورود هواپیمای جدید صرفه اقتصادی داشته باشد.

نوريان با اشاره به مسيرهاي مورد نظر براي آزاد سازي گفت: در حال مطالعه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما برای ‌8 مسیر هوایی هستیم که از این 8 مسیر، 2 مسیر آزادسازی کامل شود تا بدین ترتیب مردم سفرهای مناسبی داشته باشند.

نوريان تأکید کرد: آزادسازی و متنوع‌سازی نرخ بلیت، موجب حذف نرخ‌های تکلیفی و ارائه آزادی به بخش خصوصی است تا طبق قانون بازار به فروش بلیت اقدام کنند.

وی خاطر نشان كرد: به دلیل تحریم‌های حمل و نقل هوایی، ناوگان مسافری هوایی کشور فرسوده است که امیدواریم با شرایط جدید و رفع‌ تحریم‌های ورود قطعه هواپیما، 80 درصد هواپیماهای زمین‌گیر به ناوگان برگردد ضمن آنکه در حال پیگیری برای ورود هواپیماهای جدید هستیم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار