این روزها فعالیت امداد کوهستان به سمت پیست‌ها اسکی متمایل تر شده به طوریکه 68 مصدوم این پیست‌ها طی دو روز گذشته به امداد امدادگران نیاز پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، همزمان با بارش‌های اخیر در ارتفاعات کوهستانی کشور و سفیدپوش شدن آن مردم نیز به سمت این ارتفاعات کشیده می‌شوند و بازار ورزش‌های زمستانی رونق می‌گیرد؛ ورزشی جذاب و هیجان انگیز که یک اشتباه کوچک می‌تواند آن را تلخ و غیرقابل جبران کند.

تعداد عملیات‌های سازمان امداد ونجات در 48 ساعت گذشته حاکی از احتمال خط و آسیب‌ جدی آن به گردشگران است به طوریکه در 12 عملیات کوهستان سازمان امداد و نجات 7 مورد مربوط به پیست‌های اسکی بوده است و 16 تیم عملیاتی که در آن 54 امدادگر کوهستان حضور داشتند به 68 مصدوم پیست‌های اسکی امدادرسانی کردند.

حسین درخشان با اشاره به مصدومیت برخی از اسکی بازها گفت: امدادگران 55 نفر را توانستند به صورت سرپایی درمان کنند و 13 نفر از آنان را که به درمان و مراقبت بیشتر نیاز داشتند به مراکز درمانی منتقل کردند.
 
به گفته درخشان بیشترین صدمات مربوط به ترومای سرو گردن است که می‌تواند آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری وارد نماید.

تهران، آذربایجان شرقی به ویژه اصفهان بیشترین آمارهای 48 ساعته امدادوکوهستان را به خود اختصاص دادند.
 
درخشان با بیان اینکه بیشتر مصدومین پیست‌های اسکی از تیوپ سواران هستند افرود: متاسفانه بیشتر صدمات مربوط به پیست‌های اسکی متوجه تیوپ سواران است که بدون توجه به مسائل ایمنی به تنها یک روز شادی خود از بین ببرند بلکه تا مدت‌ها صدمات ناشی از بی‌توجهی شان را به همراه داشته باشند آنچه که مشخص است آگاهی نه چندان زمان بر و مشکلی نسبت به مسائل ایمنی این ورزش مفرح و شاد است همراه داشتن وسایل ایمنی و استفاده از آنها چون کلاه اسکی و نماندن تا ساعت‌های پایانی پیست به علت کاهش دمای هوا، می‌تواند باعث شود تا تفریح این روزها از دست نرود.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: امداد ، کوهستان ، اسکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار