نتایج یک تحقیق در کشورمان نشان داد که "استئو آرتریت" در افراد چاق و دارای اضافه وزن حدود 20 درصد شایعتر از افراد لاغر و دارای وزن مناسب است.

محمدرضا درستکار متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مهمترین عوارض چاقی و اضافه وزن بروز مشکلات و بیماری‌های استخوانی و مفصلی از جمله "استئوآرتریت" است.

وی با بیان اینکه بیماری دژنرایتو مفصلی یا "استئو آرتریت" در افراد چاق بیشتر دیده می‌شود تصریح کرد: نتایج یک تحقیق در کشورمان نشان داد که "استئو آرتریت" در افراد چاق و دارای اضافه وزن حدود 20 درصد شایعتر از افراد لاغر و دارای وزن مناسب است.

درستکار با اشاره به اینکه آرتریت استخوانی در مفاصلی که وزن را تحمل نمی‌کنند نیز افزایش می‌یابد اظهار داشت: باید توجه داشت که آرتریت به طور مستقیم نتیجه بار مکانیکی نیست و عوامل دیگر نیز می‌توانند موجب التهاب مفاصل بدن شوند.

وی یادآور شد: چاقی چه علت اولیه و چه علت ثانویه بیماری‌های مفصلی باشد در هر حال موجب تشدید علائم مفصلی و تغییر حالت اندام شده و درمان عوارض به وجود آمده را تا حد زیادی دشوارتر و پیچیده‌تر می‌کند.

برچسب ها: بیماری ، لاغر ، چاق ، درمان ، مفصلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار