استاديار دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: به دليل اينكه استئوآرتريت يك بيماري پيشرونده مزمن است لذا تاخير در درمان آن موجب كاهش شديد كيفيت زندگي مي شود.

محمد سجادي متخصص ارتوپدي و استاديار دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: استئوآتريت يا آرتروز بيماري مهمي است كه به دليل التهاب و آسيب مفاصل در محل استخوان ها ايجاد مي شود.
وي گفت: وقتي استئوآتريت به وجود مي آيد، پايداري بين سنتز مفاصل و بافت ها از بين مي رود و در اين حالت فرد مبتلا دچار مشكلات متعددي همچون درد و بروز محدوديت حركتي مفاصل مي شود.
سجادي با بيان اينكه استئوآتريت در ناحيه زانو شيوع بيشتري دارد، اظهار داشت: اگرچه اين بيماري در ساير مفاصل و استخوان ها هم ديده مي شود، اما استئوآتريت زانو مهمترين و شايعترين نوع آرتروز است كه دامنه حركتي مفصل را كاهش داده و توانايي راه رفتن را مختل مي كند.
وي گفت: افرادي كه علايم استئوآتريت را در خود مي بينند، بايد در اولين فرصت به پزشك مراجعه كرده و تحت درمان قرار گيرند.
سجادي با اشاره به اينكه تاخير درمان استئوآتريت به هيچ عنوان قابل قبول نيست تاكيد كرد: به دليل اينكه استئوآتريت يك بيماري پيشرونده مزمن است لذا تاخير در درمان آن موجب كاهش شديد كيفيت زندگي مي شود.
اين متخصص ارتوپدي يادآور شد: در واقع هرچه روش هاي درماني به ويژه روش هاي جراحي را به تاخير بياندازيم به همان ميزان كيفيت زندگي بيمار كاهش يافته و همچنين اثر بخشي روش هاي درماني نيز تقليل مي يابد.

*اغلب بيماري هاي استئوآتريت موفقيت درماني بالايي دارد
استاديار دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در ادامه گفت: تعداد قابل توجهي از مبتلايان به استئوآتريت به ويژه در ناحيه زانو براي كاهش مشكلات خود نياز به پيگيري درمان دارند.
وي افزود: درمان مبتلايان به استئوآتريت مي توانند مانند آرتروسكوپي ساده باشد و يا اينكه نياز به درمان هاي تخصصي تر و روش هاي جراحي داشته باشند.
سجادي با اشاره به اينكه استئوتومي، آرتروپلاستي و تعويض مفصل زانو از جمله راه هاي ديگر درمان استئوآتريت به غير از آرتروسكوپي است اظهار داشت:‌البته غلب درمان هاي استئوآتريت به ويژه در صورت درمان به موقع بيماري موفقيت درماني بالايي دارد.
وي گفت: به عنوان مثال حدود 85 درصد موارد درمان آرتروپلاستي موفقيت آميز است و درد بيمار پس از جراحي كاهش مي يابد./عط
برچسب ها: آرتروسکوپی ، مفصل ، زانو ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار