نبی:منصوریان خودش از تیم ملی امید رفت/شرایط ملی پوش شدن ادینهو را پیگیری می کنیم

دبیر کل فدراسیون فوتبال گفت:علیرضا منصوریان پس از آنکه بازیکنان برخی از تیم ها در اختیارش قرار نگرفتند خودش از تیم ملی امید رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،دبیر کل فدراسیون فوتبال در گفتگو با یک برنامه زنده تلویزیونی گفت:در خصوص میزبانی فوتسال در 2018 و رسیدن منابع مالی از فیفا صحبتهای با بلاتر شده است که البته زمان بر است و قرار است تا فیفا راهکارهای قانونی در این خصوص را دنبال کند.

وی در خصوص تمدید قرارداد کی روش عنوان کرد:کی روش سرمربی شایسته ای است و حق هم ایجاب می کرد با توجه به آنچه در این مدت در اردوها دیدیم گزارشش را به هیات مدیره فدراسیون و کفاشیان بدهیم تا قرارداد کی روش تمدید پیدا کند.

دبیر کل فدراسیون فوتبال بیان کرد:بخش اول مواردی که به آن توجه کردیم این بود که قرارداد کی روش باید تا پایان سال 2014 برقرار بوده و پس از آن نیز ما مسابقات آسیایی را در پیش داریم و باید به آن وصل می شدیم.در واقع بازیکنان باید در اختیار مربی باشند نه مربی در اختیار بازیکن.

وی خبر داد: از طرف دیگر کفاشیان و کی روش نیز جلسه ای با هم داشته اند که قرار است تا سال 2018 قرارداد کی روش تمدید شود.

نبی هم چنین در مورد نظارت بر داوری لیگ های دسته یک و پایین تر عنوان کرد:هفته گذشته جلسه ای در فدراسیون فوتبال برگزار کردیم که تغییراتی را در بخش نظارت مستمر و ویژه در این خصوص داشته باشیم که امیدواریم در هفته های پایانی خود تیم ها نیز نهایت تلاش خود را کنند تا مشکلی پیش نیاید.

مربیان لیگ هم باید از نظرات کی روش استفاده کنند

وی در خصوص جلسه کی روش و قلعه نویی اظهار داشت: کی‌روش صحبت‌هایی کرده بود که به نظرم قبل از مطرح کردن آنها باید جلسه‌ای با مربیان برگزار می‌شد که البته باید فدراسیون این کار را می‌کرد. در جلسه کی روش و کفاشیان هم صحبت‌هایی خوبی مطرح شد .البته این جلسات باید با حضور مربیان دیگر از جمله کرانچار، فرکی، اولیویرا و دایی نیز برگزار شود تا از نظرات آنها هم استفاده کنیم.

نبی تاکید کرد:البته مربیان لیگ هم باید نقطه نظرات کی روش را بشنوند و از آن استفاده کنند.کی روش یکی از 10 مربی برتر جهان است .

وی ادامه داد: پس از جلسه با گودرزی و سجادی حد معقول برنامه‌های کی‌روش را مشخص کردیم. 60 روز اردو که از 24 فروردین آغاز می شود.در واقع ما دقیقا 65 روز فرصت داریم تا تیم را آماده کنیم.بعد از 2 بازی با کویت و گینه در تاریخ های 13 و 15 اسفند ،اردوی افریقای جنوبی از 24 فروردین در ژوهانسبورگ آغاز می‌شود و 3 بازی با تیم های آفریقایی داریم.تیم به ایران باز می گردد و پس از 3 روز استراحت ،27 روز به اتریش می‌رود و با بلاروس و مونته‌ نگرو و آنگولا بازی خواهد کرد.

نبی افزود: سپس تیم به ایران باز می گردد و پس از دو روز استراحت راهی سائوپائولو خواهند شد و تا پایان مسابقاتشان تا جام جهانی در برزیل خواهند بود.

منتظر استعلام وزارت خارجه در مورد هاسه گاوا هستیم

دبیر فدراسیون فوتبال در خصوص هاسه گاوا عنوان کرد: این بازیکن از لحاظ فنی مورد تایید کی روش قرار گرفته است اما در مورد تابعیت مشکلاتی وجود دارد. پاسپورت وی ژاپنی است و ما از وزارت خارجه استعلام گرفته‌ایم که باید منتظر پاسخ آنها باشیم.

وی درخصوص کنار رفتن منصوریان از تیم ملی امید گفت: آبان ماه جلسه‌ای در کمیته فنی فدراسیون فوتبال برگزار شد و نتیجه این بود که باید تغییراتی در تیم ملی امید داشته باشیم. خود منصوریان هم گفته بود تا پایان بازی عمان تیم را هدایت می کند و موقعی که بازیکنان چند تیم مثل پرسپولیس در اختیار وی قرار داده نشد منصوریان خودش از تیم ملی کناره‌گیری کرد.

نبی در خصوص درخواست کی‌روش مبنی بر حضور خانواده ملی پوشان در برزیل بیان داشت: کی‌روش پیشنهادی داده است اما مورد موافقت قرار نگرفته است.

وی در پایان درخصوص اینکه ادینهو بازیکن برزیلی مس‌کرمان گفته است دوست دارد تابعیت ایران را بپذیرد گفت: برای گرفتن تابعیت قوانین وجود دارد به عنوان مثال فرد باید 5 سال در ایران زندگی کرده باشد و ما هم این قضیه را دنبال می کنیم تا ببینیم چه خواهد شد.






برچسب ها: کی روش ، کفاشیان ، نبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار