هزاران بحرينی يکی ديگر از شهدای انقلاب بحرين را که در حمله نظاميان رژيم آل خليفه به شهادت رسيد تشييع کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المنار ،‌ هزاران شرکت کننده در مراسم تشييع شهيد "خانم اسماء حسين" بر پايبندی به اصول خيزش مردمی که از بهار سال 2011ميلادی آغاز شده است تأکيد کردند.

المنار سپس مصاحبه کوتاهی را که قبلا با "اسماء حسين" انجام شده و وی در آن به سرکوب‌ها تظاهرکنندگان اعتراض کرده‌بود ، پخش کرد. گزارشگر شبکه المنار در گزارشی گفت : "اسماء حسين" جديدترين قربانی خيزش مردمی در بحرين است که از سه سال پيش آغاز شده است.

هزاران بحرينی در مراسم تشييع "اسماء حسين" شرکت کردند. مراسم تشييع در غرب شهر منابه برگزار شد.شرکت کنندگان در اين مراسم با خشم شعار می‌دادند و سياست امنيتی حکومت بحرين را با مردم محکوم کردند.

آنها درخواست کردند کسانیکه در قتل معترضان دست دارند قصاص شوند.آنان بر ادامه خيزش مردمی تأکيد کردند.حاضران در مراسم با خشم شعار "سرنگون باد حمد ( پادشاه بحرين )"  را سر میدادند.نيروهای امنيتی پس از مراسم به سوی معترضان نارنجکهای دودزا پرتاب کردند.

معترضان در تلاش بودند به خيابانهای پايتخت برسند. نيروهای امنيتی به تعقيب شرکت کنندگان در مراسم تشييع پرداختند و نيروهای امنيتی و تظاهرکنندگان در کوچه های فرعی و مناطق مسکونی به تعقيب و گريز پرداختند.

نيروهای امنيتی بحرينی بامداد سه‌شنبه اين هفته در حمله نيروهای امنيتی به منطقه "جد الحاج "کشته شد.نيروهای امنيتی به اتهام شرکت در برگزاری تظاهرات مردمی به دنبال شماریاز افراد تحت تعقيب بودند.اين در حالی است که نيروهای امنيتی در آستانه چهارمين سالگرد آغاز خيزش مردمی در بحرين يعنی چهاردهم فوريه به تدابير شديد امنيتی اقدام کرده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار