ريس پليس فضاي توليد وتبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان ايلام از شيوه جديد کلاهبرداري درفضاي مجازي خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سرگردعلي عباسي کساني گفت: افراد سودجو با سوء استفاده از حسن اعتماد مردم با تبليغات اينترنتي اقدام به کلاهبرداري مي کنند. 

وي بیان کرد:اين گونه افراد با درج آگهي هايي مبني بر فروش انواع تجهيزات از فرد قرباني تقاضاي پرداخت وجه مورد نظر را دارند که پرداخت اين پول معمولاً به صورت الکترونيکي و از طريق دستگاه هاي عابر بانک و يا به وسيله پرداخت اينترنتي صورت مي گيرد. 

اين مسئول انتظامي درادامه با اشاره به اينکه فرد مبلغ مورد نظر را به حساب کلاهبردار کارت به کارت مي کند و يا به وسيله روشهاي ديگر(تغيير زبان از فارسي به انگليسي) رمز دوم فرد قرباني را تغيير داده و اقدام به برداشت وجه مي کنند،خاطرنشان کرد: نهايتاً در اين گونه کلاهبرداري ها يا تجهيزات براي فرد مورد نظر ارسال نمي شود و يا وسيله ديگري براي فرد ارسال مي شود. 

سرگرد کساني يکي ديگر از اين روش هاي کلاهبرداري را به اين صورت تشريح کرد وگفت: شخصي باآنها تماس مي گيردو عنوان مي کند همان وسيله راباقيمت ارزانترميتواندبه وي بدهدکافي است که مبلغ رابه شماره ي کارت وي واريز کندپس ازواريزوي يک جعبه ي خالي مي فرستدو شماره همراه خود را خاموش مي کندوتمامي اطلاعاتي راکه به فرد قرباني داده مثل اسم وکدملي و ... جعلي بوده و در نتيجه ديگر پاسخگوي فرد قرباني نخواهد بود. 

رييس پليس فتا استان ايلام درپايان گفت:با توجه به افزايش اين گونه کلاهبرداري ها پليس فتا از هموطنان درخواست مي کند در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرسCyberpolice.irبخش تماس با ما گزارش کنند.

برچسب ها: فضای ، ایلام ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.