استاندار تهران گفت: نعمت اصلی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) معرفی مذهب شیعه به جهان است.

حسین هاشمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن انقلاب اسلامی ایران را در جهان تشیع حرکتی مهم دانست و گفت: فقط چهار مذهب اهل تسنن مانند مالکی زمان پیروزی انقلاب اسلامی در دنیا مطرح بودند و خبری از مذهب شیعه نبود .

وی با اشاره به اینکه اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران خبری از مذهب شیعه در مراکز علمی دنیا نبود تصریح کرد :اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاههای معتبر جهان در مورد شیعه دوازده امامی تحقیقات گسترده صورت نگرفته بود و تنها در یکی از دانشگاههای کشور فرانسه در مورد امام صادق (ع) تحقیقاتی صورت گرفته بود.

استاندار تهران در ادامه این مطلب اضافه کرد : این مرکز علمی شناخته شده در دنیادر جریان معرفی نخبگان جهان اسلام به ویژه مذهب شیعه امام صادق (ع) را به عنوان مغز متفکر جهان تشیع معرفی کرد .

هاشمی با تاکید بر ساختار ارزشی مذهب تشیع ، شیعه را با ساختاری اجتهادی مذهبی پویا دانست وبیان کرد : به برکت انقلاب اسلامی و رهبری مقام معظم رهبری در تمام دانشگاههای معتبر دنیا کرسی شیعه شناسی تا مدرک دکترا تدریس می شود .

استاندارتهران در خاتمه با بیان این مطلب که دنیا پویایی شیعه و نهضت امام حسین (ع) را فهمیده است اظهارداشت : دشمنان با شناخت از این مسئله که ایران در دنیا استقلال سیاسی دارد و از هیچ دولت و ابرقدرتی نمی تواند با نظام جمهوری اسلامی دشمنی های خود را ادامه دهند ./


برچسب ها: انقلای ، شیعه ، جهان ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.