گزارش‌ها نشان می‌دهند؛ که با اقدامات کنترلی و پیشگیرانه، موارد"بروسلوز‌" در کشور در ده سال اخیر هم در روستا‌ها و هم در شهرها‌، کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

فرشید خراسانی کارشناس ارشد مبارزه با بیماری‌ها در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: "بروسلوز‌" بیماری عفونی است که به طور اولیه حیوانات اهلی‌ و وحشی را درگیر می‌کند و می‌تواند به راحتی به انسان منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه بروسلوز‌ تظاهرات بالینی متنوعی دارد، اظهار داشت: علایم "بروسلوز" بسیار شبیه‌ به علایم بیماری های عفونی و غیر عفونی زیادی است و باید به دقت تشخیص داده شود.

خراسانی گفت: تب، لرز، درد مفاصل، تعریق، ضعف و بی حالی از مهم‌ترین علائم" بروسلوز" است.

وی با بیان اینکه بروسلوز‌ در بسیاری از مناطق دنیا به ویژه در نواحی مدیترانه و خاورمیانه یک مشکل بهداشتی عمده‌ای محسوب می‌شود، تاکید کرد:"بروسلوز‍‌" در ایران نیز در چند دهه گذشته شیوع نسبتا بالایی داشته و هزینه‌ها و خسارت‌های سنگینی را موجب شده است.

خراسانی افزود: گزارش‌ها نشان می‌دهند که با اقدامات کنترلی و پیشگیرانه، موارد بروسلوز‌ در کشور در ده سال اخیر هم در روستا‌ها و هم در شهرها، کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

وی یاد آور شد: در حال حاضر اغلب موارد" بروسلوز‌" در روستا‌ها بروز می‌کند و موارد این بیماری در شهرها بسیار کمتر از روستا‌ها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار