ساخت 300 تا 400 درب برای صحن و سراهای عتبات عالیات، ساخت صندوق، مفروش کردن حرم های مطهر و... از جمله فعالیت هایی است که به استان فارس واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ استاندار فارس توجه به بازسازی عتبات عالیات را کاری مذهبی و فرهنگی دانست.

محمد احمدی ديروز در دیدار از کارگاه ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان فارس گفت: مردم فارس از گذشته در انتظار فرصتی بودند که بتوانند به نوعی به ائمه خدمت کنند.

وی تصریح کرد: انجام کارهای بازسازی عتبات عالیات به نوعی انتقال فرهنگ و هنر مردم فارس به دیگر نقاط دنیا است زیرا از سراسر جهان برای بازدید این مکانهای مقدس سفر می کنند.

استاندار فارس افزود: هر کاری که برای ائمه انجام دهیم ناچیز است و خوشبختانه مردم استان فارس در این بحث مشارکت مناسبی دارند.

در ادامه این بازدید مسئول ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان فارس نیز گفت: در تمامی شهرستانهای استان فارس ستاد عتبات و عالیات فعال است و در سال آینده نیز این مراکز را در بخش های استان راه اندازی خواهیم کرد.

جابر مهدیار تصریح کرد: ساخت صندوق، درب، مفروش کردن حرم های مطهر و... از جمله فعالیت هایی است که در حال انجام است.

وی تاکید کرد: تمامی نذورات مردم استان فارس به طور کامل برای بازسازی عتبات و عالیات هزینه می شود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان فارس یادآور شد: توجه به بازسازی سامرا نیز از دیگر اقداماتی است که انجام شده و ادامه دارد.

مهدیار افزود: ساخت 300 تا 400 درب برای صحن و سراها به استان فارس واگذار شده است.

وی ادامه داد: در خصوص سنگ مورد نیاز هم توافقات لازم انجام شده و در سال جاری 12 هزار تن سنگ و در سال آینده نیز 12 هزار تن سنگ تامین می شود./

انتهای پیام/

برچسب ها: عتبات ، عالیات ، درب ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.